Motor slaat af als de automaat in R of D gezet wordt

Gestart door Henkie P, 22-05-2009 08:25:31

Vorige topic - Volgende topic

Henkie P

Vorige week wilde mijn volvo 850 GLT van 1992 automaat niet meer aanslaan, wagen is later naar een garage gebracht, die heeft de startmotor, verdeelkap, rotor en nokkenassensor vervangen.
Nu start de wagen wel en blijft ook lopen totdat de automaat wordt ingeschakeld, dan slaat de motor af.
Wie weet wat dit kan zijn?
Ow ja, die week ervoor zijn de distributieriem, multibelt en spanrollen vervangen bij een 60.000 (370.dz) km beurt.

-D©©©L-

Ik gok op de stationair regelaar of de PNP schakelaar van de automaat.

Henkie P

update, de motor loopt netjes, maar stopt ermee als de rem wordt ingetrapt.

thuur

Valt hij in 1x uit of 'sterft ie langzaam'?

Gr ???

Henkie P

langzaam net alsof de "ontkoppeling" niet goed werkt

UserID6342

Klinkt als een vacuumprobleem ergens.  Zeker omdat het komt als je de rem intrapt.

arjenT5R

Dat moet een flinke lekkage zijn lijkt me niet zomaar een vacuüm slangetje  :eusa_think:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Henkie P

Bij de garage hebben ze nog niets gevonden, kga morgen zelf maar weer eens kijken, tis wel kl*te rij nu in een polo diesel is geen geluid vergeleken met een 5 pitter

V70 classic

Citaat van: Henkie P op 26-05-2009 18:21:53
Bij de garage hebben ze nog niets gevonden, kga morgen zelf maar weer eens kijken, tis wel kl*te rij nu in een polo diesel is geen geluid vergeleken met een 5 pitter

Je kunt op joep tjoep natuurlijk een filmpje van een roffel downloaden en die met je MP4 speler afspelen.
Heb je je roffel terug.  :evil: .

Maar zoek de slangetjes zorgvuldig na.
Je ziet het bijna niet.
Bij mij keken we ook met 3 man over een lekke slang van de EGR en wij wisten nogwel waar de storing zat.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Henkie P

Gelukkig hij rijdt weer :eusa_dance:, startmotor, nokkenassensor, krukassensor, verdeelkap en rotor vervangen, heb gelijk nog maar 2 nw voorbandjes erom laten leggen, als het dan toch geld moet kosten dan maar goed en me vakantie kan ik wel op mijn buik schrijven ;D