Koude motor blauwe rookpluimen

Gestart door Thijssie!, 08-06-2009 12:19:23

Vorige topic - Volgende topic

Thijssie!

Hee mederoffelaars!

Ik heb twee weken terug op mn werk een 855 T5 gekocht voor 1000 eurie (was handelsprijs en vriendjesprijs in 1). De prijs was zo laag omdat er een probleem zou zijn met de turbo, blauwe rook en olieverbruik. Echter na alles gecontroleerd te hebben bleek dat er een slang van de olieafscheider los zat wat de blauwe rook veroorzaakte. slang vernieuwd en geen blauwe rook meer ;D

Nu startte ik vrijdag mn auto na een week stil te hebben gestaan en de blauwe rookpluimen sloegen er achter uit. Eind van de straat was het redelijk weg en toen de motor op bedrijfstempratuur was had ik nergens meer last van, ook niet bij vol vermogen.

Ik vraag me af waar dat aan ligt. Ik reed gisteren in de regen en had van 70 km/u tot 90 á 100 km/h wielspin :eusa_whistle: dus aan de turbo ligt het niet want die levert voldoende powerrrr. Het olieverbruik is ook niet echt schikbarend. Ben 1000 km verder na mijn servicebeurt en hij heeft krap aan een kwart liter verbruikt.. :eusa_think:

Wie ook wie heeeft goed of slecht nieuws voor mij?

groetjesss

Chris

Ik vind het ook geen heel laag olieverbruik... je kunt dit zelfs wel fors noemen.

Thys

Hoe is het met de carterventilatie?

Het olieverbruik vind ik best redelijk, de mijne drinkt meer :eusa_shifty:

Thijssie!

Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik het peil direct peilde na het afzetten van de motor dus misschien is het iets minder dan die kwart liter ;). Van de week nog een keertje in alle rust meten....

Thijssie!

Heb de carterventilatie gemeten en het blijkt dat hij onderdruk heeft dus dat lijkt me dik in orde :eusa_dance:

Chris

Citaat van: thyzerrr op 08-06-2009 12:25:15
Hoe is het met de carterventilatie?

Het olieverbruik vind ik best redelijk, de mijne drinkt meer :eusa_shifty:

Ik vond het heel onprettig. Je blijft peilen als je veel met de wagen rijdt, heb een koprevisie laten doen en over was het ;D Heerlijk, bijna geen omkijken meer naar. Hou het om veiligheidsredenen wel bij.

Thijssie!

Ik vond het heel onprettig. Je blijft peilen als je veel met de wagen rijdt, heb een koprevisie laten doen en over was het ;D Heerlijk, bijna geen omkijken meer naar. Hou het om veiligheidsredenen wel bij.
[/quote]

Koprevisie is ook weer zo prijzig dus als het niet per s hoeft dan doe ik het liever niet...

Chris

Citaat van: Thijssie! op 08-06-2009 12:29:57

Koprevisie is ook weer zo prijzig dus als het niet per s hoeft dan doe ik het liever niet...
[/quote]

Dat snap ik.. was ook geen suggestie ;).

Ik heb ook eerst een heleboel andere zaken afgelopen voordat ik dat liet doen. Bij mij bleken het de klepsteelrubbers te zijn.