oil level to low ondanks 3/4 vol

Gestart door Ronald21, 13-06-2009 17:23:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ronald21

Ik zag dat zo'n optie op vele 850 niet voorkomt

Bij mij zit er wel een op echter deze geeft een signaal als level 3/4 bereikt van de peilstok (dus 1/4 van het max streepje vandaan). Dit is het lampje linksboven in de hoel oranje gekleurd. lampje no 3 in de handleiding. Normaal niet aangesloten.

Lastig als een volvo 850 maar tot 1/2 gevuld mag worden ivm verbruik boven dit peil.

Iemand bekend met de sensor (bij krukaspoelie in de buurt op de bak ?) ?

mvg,

Ronald

Lampje

Dat zal dan eerder gebrek aan oliedruk dan aan olie zijn, vermoed ik!

Oliedruk kan je laten meten bij de garage of bij iemand die een oliedrukmetertje heeft. Er is vermoedelijk een vast aansluitpunt op het blok waar de de oliedrukmeter kunt aansluiten.

Ronald21

#2
Beste lampje,

Nee, er is een verschil tussen deze 2:

Op dashboard uiterst linksboven vindt u mijn lampje met "low oil level" en aan de rechterzijde van de boorcomp vindt u een lampje met een oliekannetje welke inderdaad de druk signaleert. In de gebruikshandeiding staat mijn lampje op "niet aangesloten". ook varieert de kleur van de lampjes; rood voor oliedruk (kannetje), oranje voor te laag oilieniveau.

mvg,

Ronald

Lampje

Mooie optie idd; ik heb 'm niet. Maar ben er geloof ik niet rouwig om...

Geduld, er is vast iemand die 't wél weet...

Ronald21

Hoe meer toeters en bellen des te meer sleutelen

mvg

haasje

Ik heb de optie (inmiddels) wel, maar als mijn lampje aangaat is de peilstok al droog  :eusa_wall:. Waarschijnlijk is je sensor niet goed meer, kost (even uit mijn hoofd) €35 bij de dealer (bij vervangen eerst olie aflaten).

Ronald21


Dat dacht ik ook.
Hij doet 't wel consequent dus het lijkt een ijk-gevalletje of  bv slecht contact.

mv,

Ronald

haasje

De sensor werkt via een magneetcontact, deze willen wel eens ooit slechter (minder gevoelig) worden na verloop van jaren