Trekhaak kabel aansluiten

Gestart door Eric, 09-02-2009 11:56:29

Vorige topic - Volgende topic

Eric

Vorige week een afneembare trekhaak gekocht met bijbehorende kabelboom 13polig Jaeger. Allemaal Volvo dus super!
De trekhaak gaat uit elkaar en wordt netjes gemaakt en gangbaar gemaakt.

Alleen... aan de kabelboom zitten 2 grijze stekkers. Waar moeten deze naar toe? Moet er nog ergens een relais bij?
En ik heb een duitse R zoals vast wel bekend. Volgens het boekje heeft deze een controle lampje in het dashboard voor als er verlichting stuk is op de aanhanger.
Maar goed, hoe aan te sluiten allemaal? Wie heeft daar ervaring mee of liever nog wat fotos/uitleg/schema..

Zal vast geen plug en plee zijn  ;D

245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Rijns_t5r

ik heb ook een afneembare trekhaak,maar bij mij was alles bij het linkerachterlicht aangesloten onder het linker vloerdeel,ik heb wel een 850 estate,succes ;)
maar volgens mij moeten daar ook de stekkers liggen.
bij zit het met de bekende blauwe knijp schoentjes,het werkte,dus heb het zo laten zitten ;)
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

Emiel

Kan je even een foto ervan plaatsen? Zitten meerdere stekers in de kabelset.

Eric

Heeft even geduurd maar de kabel en trekhaak liggen nu bij mijn pa in de schuur te wachten tot we gaan monteren.
De stekkers blijken niet grijs te zijn maar zwart. Deze stekkers zitten dus aan de kabelset. 1 deel is afgeplakt en werd dus voorheen niet gebruikt..
Dus... ik ben al aan het zoeken geweest onder de afdekplaten maar ben nog niet tegen gekomen waar deze in moeten..
Wie ???

245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Emiel

Citaat van: E.Asbroek op 28-02-2009 16:00:15
Wie ???

http://i44.tinypic.com/vyukxg.jpg

Ik?

Je mist 1 deel van de kabelboom. Je hebt 2 delen; het deel vanaf de trekhaak naar binnen en een deel wat vanaf de rechterbodemplaat naar de linkerverlichting en de rechterverlichting gaat. Op diezelfde kabelboom zit ook het deel wat tussen de verlichtingbox en de constante en geschakelde plus komt.

Dit is niet voorbereid in de auto. Dus even bij de dealer de rest van de kabelboom kopen, dit is plug en play.

Eric

Nou ik heb inmiddels het binnendeel van de kabel ook bij de trekhaak. Hebben we ergens een aansluitschema staan voor de trekhaak kabel? Met kleurtjes en zo en waar ze naar toe moeten?

V70D

Ik  ben ook erg nieuwsgierig hoe het aangesloten zit want ik mis een verlichtingsdraadje en weet nog niet waar ik moet zoeken, ik zal het draadje volgen.

V70D

Ik ben vanmiddag aan het zoeken geweest, bij het rechterachterlicht liggen de grijze verbindingsstekkers.
Maar aan het auto gedeelte zitten twee draadjes (wit en grijs) waar spanning op staat als de lampen aanstaan, echter aan de contrastekker zit er maar een aansluiting tegen over en de andere aansluiting is leeg. ??? ??? Ziedaar het probleem, nu de oplossing..

Dus ik zoek het juiste aansluitschema van de trekhaak staat die ergens op het forum?? :eusa_think:

Ludo

Citaat van: V70D op 13-03-2009 21:28:17
Dus ik zoek het juiste aansluitschema van de trekhaak staat die ergens op het forum?? :eusa_think:

vroeger wel... tijdelijk.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,5086.0.html
...

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Eric

Citaat van: mehn op 13-03-2009 22:33:22
http://www.volvo850club.nl/index.php?option=com_remository&Itemid=265&func=fileinfo&id=96

Nou ik probeer in te loggen... Wat is er met de clubsite aan de hand???
Mijn email adres kjent ie niet meer en opvragen lukt ook niet. Een vraag naar "contact" komt er een Error.

Wie weet elders aansluitschema 13polig Jaeger te staan???

V70D

Hier staat ook het aansluitschema van de 13 polige jaeger stekker

www.caravans.net/rijden/verbindingstekkers.php

Eric

Nou de trekhaak zelf zit er onder... Heeft even geduurd maar goed..

Nu de kabel nog aansluiten. De "buitenkabel" van de stekker doos naar binnen ligt er. Daar zitten de stekkers aan zoals eerder op de foto van februari aangegeven. De "binnenkabel" heb ik nu ook maar daar zit aan 1 kant maar stekkers aan welke op de "buitenkabel" passen.

Nu schijnt het zo te zijn dat normaal deze "binnenkabel" aan beide zijden stekkers heeft en de voorbereiding er al ligt en dat dit zo ingeplugd kan worden.

De bekleding hebben we er achter al helemaal uit gehad maar ik kan die voorbereiding niet vinden :-\
Waar zou die moeten liggen ??? ???

Als deze er nu ligt koop ik een nieuwe "binnenkabel". Zo niet dan worden het lossen schoentjes en 1 voor 1 alle draadjes los aansluiten bij de achterlichten...

Eric

Citaat van: E.Asbroek op 03-06-2009 15:36:55
Nou de trekhaak zelf zit er onder... Heeft even geduurd maar goed..

Nu de kabel nog aansluiten. De "buitenkabel" van de stekker doos naar binnen ligt er. Daar zitten de stekkers aan zoals eerder op de foto van februari aangegeven. De "binnenkabel" heb ik nu ook maar daar zit aan 1 kant maar stekkers aan welke op de "buitenkabel" passen.

Nu schijnt het zo te zijn dat normaal deze "binnenkabel" aan beide zijden stekkers heeft en de voorbereiding er al ligt en dat dit zo ingeplugd kan worden.

De bekleding hebben we er achter al helemaal uit gehad maar ik kan die voorbereiding niet vinden :-\
Waar zou die moeten liggen ??? ???

Als deze er nu ligt koop ik een nieuwe "binnenkabel". Zo niet dan worden het lossen schoentjes en 1 voor 1 alle draadjes los aansluiten bij de achterlichten...

Even weer onder de aandacht brengen hoor... Iemand?