Volvo V70 2.5 10v --> 2.5 20vT

Gestart door mitsubishiEVO, 10-06-2009 21:49:21

Vorige topic - Volgende topic

mitsubishiEVO

Hallo allemaal,

Een vriend van mij heeft een Volvo V70 2.5 10v, niet langzaam ofzo en zeker als eerste auto niet verkeerd.
Maar nu kan hij voor een leuk prijsje een 850 met 2.5t overnemen.
Nu is zijn vraag of die kop daarvan zo op zijn 2.5 past, alleen de kop omdat die andere een automaat is en een kop net zo makkelijk is om te vervangen.

Dus past de kop van die 2.5t op zijn 2.5 10v uit 1998?
Wat moet er qua electronica aangepast worden?

En wat zou een Volvo V70 uit 1998 met 241000km erop nog waard zijn?
4 elec. ramen
Beige halflederen interieur
donderblauw
2 versleten banden en 2 met ong. nog 5mm
trekhaak
climate control
12000km geleden een nieuwe d riem
nieuwe schijven en blokken voor

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

)()()sT

Wat wil je ermee bereiken?
Ombouw van een 10V naar 20V is heel veel werk, net zoals een ombouw van een non-turbo naar turbo.
Als het al eenvoudig zou zijn krijg je een 20V en 30 pk erbij, maar bij normaal rijden merk je niet echt verschil tussen een 10- of 20 kleppert.

Als je dus die turbo zou willen moet je de hele 2.5T motor, met complete kabelboom, IC, radiator, etc. ombouwen.
De tellers en tellerkast moet ook mee, maar aangezien de turbomotor uit een 850 komt gaat dat niet passen bij een V70.

mitsubishiEVO

Het onderblok is niet in basis hetzelfde dat als je de kop van de 2.5t erop legt(incl turbo, spruitstukken IC enz.) je zegmaar ook 193pk hebt, en idd de electronica aanpast?

razorx

Andere computer voor de motorsturing, andere sensoren. Andere klokkenwinkel.
Niet om vrolijk van te worden. Gewoon veel te duur en moeilijk.

Daarnaast vind ik een 10 klepper zelfs prettiger rijden dan een 20 klepper.
Let wel beiden standaard en bij gewoon weggedrag.

De 10 klepper heeft onderin (het gebied dat je normaal het meeste gebruikt) meer koppel.
Een standaard 20 klepper wordt pas leuk boven de 4000 toeren.

mitsubishiEVO

Ok bedankt, ik zal doorgeven dat het toch iets te word.

Waarom moet btw de klokkenwinkel ook veranderd worden?

En weet iemand een indicatie van de waarde van zijn v70?(misschien verkopen en die grijze V70R van dit forum kopen:p)

thuur

Ik begrijp dat je je hebt aangemeld om dit voor je vriend uit te zoeken. Ik doe dat ook wel eens, ook al vind ik dat de verkeerde reden om je op een forum aan te melden. Om mijn eigen gedrag goed te maken:

Het grootste verschil is tussen de 10V's en de 20V's. Niet tussen 20V NA en 20V Turbo. Inderdaad sensors en kabels betreft het dan. Qua tijd en geld kun je net zo goed je 10V inruilen en een 20V kopen. Het geld kun je wel weer verdienen, maar de tijd krijg je nooit meer terug ;)

Vwb de waarde: de markt is momenteel erg instabiel. Er staan nog 'plaatjes' van 20k, maar ook weggevers van 2 tot 3 duizend euro. Het is geen goed moment om een V70 te verkopen. Je moet er een beetje mazzel mee hebben.

Voor een prijsindicatie kijk ik altijd op marktplaats, autototaal, autotrack, etc.etc. Een paar exemplaren uitzoeken die het meest op die van je vriend lijken en dan kun je een reele vraagprijs bepalen. Dat staat volledig los van de emotionele waarde en de prijs van de 2.5T.

De werkelijke waarde van een Volvo staat of valt met het onderhoud. Niet met de kilometerstand oid. Ik koop liever een dealeronderhouden V70 met 3 ton achter de kiezen dan eentje met 2 ton en een onbekende historie.

Gr 8)

mitsubishiEVO

Op een foum kom je idd naar mijn idee om met mensen met dezelfde auto en passie ervaringen en andere dingen te delen.
Maar aangezien ik deze vraag nergens anders kon stellen deed ik het hier maar.

In ieder geval bedankt voor je antwoord, kdenk dat hij maar beter naar een V70R kan gaan dan:)