Inruilwaarde

Gestart door Ralph, 07-06-2009 22:15:00

Vorige topic - Volgende topic

Ralph

Citaat van: jan piet op 08-06-2009 10:17:58
Nou weet ik niet precies waar de modellen van de Sapcewagon wisselen  :eusa_think:, maar weet wel dat een collega van mij een '98-er nieuw had. Na ruim een jaar dat ding van ellende opgeruimd.  :eusa_shhh:Was iedere keer gedonder mee, vooral elektronisch / motormanagement. Was een 2 ltr volgens mij, en ook de importeur kreeg het niet opgelost, was een kwaal van die serie. Het laatste in je leven wat je moet kopen in die klasse is overigens een Alhambra/Sharan/Galaxy. Dan is het héél bijzonder als je zonder dat er iets kapot gegaan is aankomt op de plaats van bestemming... :eusa_pray:

Gr,JP

Ik heb zelf mijn oog laten vallen op een space wagon van het nieuwere model, dus niet die met die ronde hoeken zeg maar.
Het nieuwe model (2000) is juist heel hoekig en dat bevalt me wel aan een auto (een vrouw mag ronde vormen hebben :P )
En, ik heb begrepen dat dit model juist heel degelijk is.
Maar goed, lukt het niet dan blijf ik doorrijden in de Volvo. En laat nu net vandaag het autotje van de vrouw de geest hebben gegeven   :eusa_doh:
Als je als automobilist moet blazen, zet dan je bril af. Dat scheelt 2 glazen.

Emiel

Zitten daar nog GDI blokken in? Zoja; lekker laten staan.

Ralph

Citaat van: Emiel op 08-06-2009 18:36:15
Zitten daar nog GDI blokken in? Zoja; lekker laten staan.

ja, volgens mij wel. het is er eentje met 2.4 ltr motor.
Nu word ik nieuwsgierig.... wat is het probleem met de gdi motoren? :eusa_think:

Emiel

We hebben die blokken (1.8) in de X40's gehad. Koeken helemaal dicht rond de 2 ton, dus de motor slipt als het ware dicht. Kleppen die nog maar net op kunnen omdat er zoveel zooi omheen zit. Merkt het aan slecht stationair lopen en slecht reacties op het pedaal. Daarna komen de foutmeldingen... :evil:

Kan je je lol op want dan moet iig de kop los.

Veracht niet veel verschil tussen de 1.8 en de 2.4 eigenlijk.

koenne

Citaat van: Emiel op 08-06-2009 18:49:19
We hebben die blokken (1.8) in de X40's gehad. Koeken helemaal dicht rond de 2 ton, dus de motor slipt als het ware dicht. Kleppen die nog maar net op kunnen omdat er zoveel zooi omheen zit. Merkt het aan slecht stationair lopen en slecht reacties op het pedaal. Daarna komen de foutmeldingen... :evil:

Kan je je lol op want dan moet iig de kop los.

Veracht niet veel verschil tussen de 1.8 en de 2.4 eigenlijk.
In de volvo's geven deze motoren ook vaak problemen, maar een dealeronderhouden mitsubishi is geen enkel probleem. Ik ben zelf werkzaam bij mitsubishi, en de problemen die ermee waren zijn allemaal onder controle. De GDI motoren liepen op een mega hoog EGR, dit is softwarematig gigantisch verlaagd. ook moet er 5w30 op, en regelmatig doortrekken in de toeren. Maar nogmaals let erop dat hij dealeronderhouden is. We hebben enkele space wagons in onderhoud met rond de 3 ton op de klok. En carisma GDI's met nog hogere kilometerstanden.

Een probleem met de combinatie volvo en GDI is ook het gebrek aan diagnose mogelijkheden. Brandstofdruk kan in een mitsubishi gewoon uitgelezen worden, maar in een volvo kan het gewoon niet.

elianmars

Citaat van: LPGLE op 08-06-2009 20:44:26
iemand die zelf bij mitsubsidie werkt , en toch 850 rijdt....zegt dat niet genoeg....  :eusa_doh: ?    zo hier kan ook een slotje  op  ;D

En we hebben ook iemand die bij Renault werkt en Volvo rijdt  :P ;D

Sbv

En die mag graag zijn collega's pesten....

koenne

D
Citaat van: LPGLE op 08-06-2009 20:44:26
iemand die zelf bij mitsubsidie werkt , en toch 850 rijdt....zegt dat niet genoeg....  :eusa_doh: ?    zo hier kan ook een slotje  op  ;D
Ten eerste is een mitsubishi met een vermogen in de buurt komt van een T5 onbetaalbaar voor mij
En de eerste roffelende mitsubishi moet nog uitgevonden worden...

Ralph

jongens, ik heb goed nieuws...... de Volvo blijft. :angel:
In plaats van een nieuwe ruime auto hebben we vandaag een caravan aangeschaft. :eusa_whistle:
In ben eigenlijk wel blij dat de Volvo blijft, het is en blijft de fijnste auto tot nu toe.

Henida

Mooi zo, dan is dat de wereld uit.
Ik ga ook met de caravan (1300 kg) en die trekt hij met gemak.
Gr. Frans

volvoracing

kijk, das natuurlijk ook een oplossing. je plaatst een 3e zitrij in de 850 en als je dan gewoon altijd met een caravan rondrijd, kun je die als kreukelzone gebruiken  ;)

)()()sT