Geen compressie

Gestart door Coert1966, 29-05-2009 19:04:08

Vorige topic - Volgende topic

Coert1966

Mijn 850 uit 92 2.5 20v wil ineens niet meer starten , hij krijgt benzine en vonkt.
De compressie is 1e 4bar 2e 6bar 3e 10bar 4e 6bar 5e 4bar.
Iemand een een idee wat dit zou kunnen zijn, hij verbruikt of lekt geen koelvloeistof

b0nkolok

God man, wat een narigheid, maar je compressie is redelijk. Ik denk dat je tor verzopen is. Handgeschakeld? Start dan met vol gas(pedaal) en luister het resultaat!
Successss
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

elmarconi

Citaat van: Coert1966 op 29-05-2009 19:04:08
Mijn 850 uit 92 2.5 20v wil ineens niet meer starten , hij krijgt benzine en vonkt.
De compressie is 1e 4bar 2e 6bar 3e 10bar 4e 6bar 5e 4bar.
Iemand een een idee wat dit zou kunnen zijn, hij verbruikt of lekt geen koelvloeistof

Citaat van: b0nkolok op 29-05-2009 19:10:01
God man, wat een narigheid, maar je compressie is redelijk. Ik denk dat je tor verzopen is. Handgeschakeld? Start dan met vol gas(pedaal) en luister het resultaat!
Successss

redelijk? Nou, ik vindt 't alleszins slecht. Normaal 10-12 meen ik.
Als je dan gemiddeld op 60% uitkomt wil niet zeggen dat het voldoende is.

Overigens is gebrek aan compressie vast niet de reden dat hij niet wil starten, daar kan je diagnose verzopen wel eens correct zijn.
--
Autogas Inside . . .

Coert1966

Doorstarten heb ik gelijk al geprobeerd zonder reseltaat, zelfs na een dag stilstaan niks.
Volgens mijn gegevens moet de compressie tussen de 13 en 15 bar zijn bij warme motor.

thuur

Kun je de auto wel aanslepen?

Gr :-\

Jeroentjuh

Wel genoeg olie erin? Wel eens gezien dat de klepstoters leeggelopen waren, heb je ook niet veel compressie..... Maar dat was meestal na langdurig stilstaan....

UserID6342

Citaat van: Coert1966 op 29-05-2009 20:17:50
Doorstarten heb ik gelijk al geprobeerd zonder reseltaat, zelfs na een dag stilstaan niks.
Volgens mijn gegevens moet de compressie tussen de 13 en 15 bar zijn bij warme motor.
Als je wat motorolie in de bougiegaten laat lopen en dan start / compressie meet hoe is die dan ?

mga1600

.... en heb je bij het compressiemeten het gaspedaal ingetrapt zodat de motor ook goed aan aanzuigen? Als je dat niet doet krijg je ook hele rare waardes.

sterkte

Coert1966

Ik heb de test uitgevoerd met vol gas, alleen natuurlijk met een koude motor. Zou mischien de oorzaak kunnen zijn van de lage waardes. Olie in de cillinders zou betekenen dat de zuiger veren versleten zijn, maar dan stopt hij er niet ineens mee. En dan had ik dat moeten merken aan vermogen verlies en dat heeft hij niet. Mijn vrouw had namelijk een V40 met de mitsubitsi motor waarvan de 2 buitenste cillinders 2 bar minder druk had. Maar dan merkte je wel als je ergens omhoog moest, dat er flink gas bij gegeven moest worden.

pwassink

Dat die zuigerveren  "spontaan" ineens zo hard gaan lekken dat de motor niet meer lopen wil
is toch iets dat zelfs een a-technisch blondje nog wel zou moeten kunnen waarnemen,
dat geeft al rijdende toch wel knal, plof, pieeep en flink rook etc ..

Voor wat betreft die compressiemeting, alle vonkbouten eruit,  gasklep vol open, en wat olie op de zuiger,
dit is ook wat volvo aangeeft (en de vorige reacties ook al aangaven) en dat zal die eerder genoemde waardes op kunnen leveren.

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

UserID6342

Citaat van: pwassink op 31-05-2009 10:12:38
...Voor wat betreft die compressiemeting, alle vonkbouten eruit,  gasklep vol open, en wat olie op de zuiger,
dit is ook wat volvo aangeeft (en de vorige reacties ook al aangaven) en dat zal die eerder genoemde waardes op kunnen leveren.
Precies, maar dat is volgens mij nog steeds niet gebeurt.  Geloof ook niet zo dat het "zomaar" ineens gebeurt kan zijn, nu rijden, morgenvroeg compressie meten en onderhand niet boven de 6 en niet meer aan te krijgen...  Is volgens mij ook iets anders aan de hand.  Maar laat 'm idd eerst maar eens de compressie op de juiste methode meten dan kunnen we dat zeker uitsluiten volgens mij.

Coert1966

De 850 rijd weer, vandaag aangesleept en na 10 meter sloeg hij al aan. Dus hij was toch verzopen. Ik zal een deze dagen dan de compressie opnieuw gaan meten bij een warme motor, en kijken wat er dan uit komt. Ik wil iedereen bedanken voor de reactie's. Dit is dan de 3e keer dat er bij mij een probleem is opgelost via dit forum. :eusa_clap:

Frans 50

Controleer je brandstofdruk regelaar eens... heeft bij mij al een blok gekost... als je membrane in de regelaar lek is kan het spruitstuk vol lopen met peut... als je dan blijft door starten ben op een gegeven moment de sjaak... vloeistofslag... kromme drijfstangen en nog veel meer schade...
Mijn regelaar was 10 Jaar oud... en dat 100 Euro onderdeeltje heeft mij uiteindelijk 2000 Euro gekost!  :(