Koud niet starten met een knal

Gestart door Vulk, 25-09-2016 13:38:13

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Gisteren getest, hij js lek. Deze ga ik vervangen.
Ze zijn wel niet meer te krijgen via de dealer, maar ze zijn gewoon van Bosch toch?

Hopelijk is het hier mee opgelost!

Vulk

Drukregelaar vorige week vervangen, de auto begin warm ook slecht te starten.

Start nu terug, zowel warm als koud, prima!

Vulk

Citaat van: Vulk op 18-06-2017 07:42:21
Drukregelaar vorige week vervangen, de auto begin warm ook slecht te starten.

Start nu terug, zowel warm als koud, prima!

Te vroeg gejuicht. Auto startte terug slecht deze morgen na een weekje stilstand.
Eens warm start hij prima...

Gasklep, stationairregelaar, benzinedrukregelaar, ... allemaal al gehad.

MikeyQR gaf aan dat het misschien de tempsensor zou kunnen zijn...? Mensen die dit herkennen?

)()()sT

Vulk

Citaat van: )()()sT op 24-06-2017 14:28:14
LPi injectoren....

Dat was ook mijn initiële gedachte, maar als ik het laatste stuk van mijn rit op benzine rijdt, dan maakt het bij het starten geen verschil.

NinaPaul

Citaat van: Vulk op 24-06-2017 16:10:44
LPi injectoren....

Dat was ook mijn initiële gedachte, maar als ik het laatste stuk van mijn rit op benzine rijdt, dan maakt het bij het starten geen verschil.

Dat heeft ook geen enkel nut, aangezien bij het starten de lpi pomp gaat draaien en daardoor gewoon druk erop blijft staan (en dus net zo hard weer lekken).
Injectoren eruit halen, in een kopje water zetten en kijken of ze bubbelen. Of de injectoren uit de voetjes halen en dan starten.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Vulk

Citaat van: NinaPaul op 24-06-2017 18:58:26
Citaat van: Vulk op 24-06-2017 16:10:44
LPi injectoren....

Dat heeft ook geen enkel nut, aangezien bij het starten de lpi pomp gaat draaien en daardoor gewoon druk erop blijft staan (en dus net zo hard weer lekken).
Injectoren eruit halen, in een kopje water zetten en kijken of ze bubbelen. Of de injectoren uit de voetjes halen en dan starten.

Starten met de installatie uit zal hetzelfde effect hebben?
Waarom heb ik het dan niet met lauwe of warme motor?

NinaPaul

Starten met de installatie uit enkel na het wegvallen van de druk en dat duurt even.

Een mogelijkheid (het kan dus zo zijn) met warme motor is er geen verrijking meer, waardoor op twee brandstoffen starten in veel mindere mate (g)een probleem is.
(meestal ook maar één cilinder)

Daarom de test met het kopje water, het is binnen 5 minuten gedaan dan heb je zekerheid.

Edit: typo
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Vulk

De injectoren lekken! Wat is aanvaardbaar? Dit is wat is vastgesteld.

Injector 1: 1 bel per minuut
Injector 2: 10 bellen per minuut
Injector 3: 2 bellen per minuut
Injector 4: droog
Injector 5:1 bel per minuut

NinaPaul

Aanvaardbaar? Tja, dat hangt een beetje af van wat je qua starten nog acceptabel vindt. Ik heb ze toen er één begon te lekken gewoon allemaal vervangen.

Wat je kan doen is de injector die het meest lekt (opvolgend) uit het voetje halen en dan starten, slaat de auto dan wel aan in een acceptabele tijd, dan kan je toekomen met het vervangen van de(ze) injector(en).

-Gottfried Leibniz