Verschillende automaten?

Gestart door elianmars, 15-05-2009 21:45:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

Er is iemand die op zoek is naar een automaatbak. Ik heb hem de automaat, die onder de Engelse V70R vandaan komt, aangeboden.

Nu vraagt hij de drie cijfers, die na de 1208 code komen. Volgens hem moet dat precies overeenkomen met de bak die hij heeft, anders zou het niet passen.

Is dat zo? Ik heb er niet eerder van gehoord.

Het gaat om de 4 bak, de 50-42LE.

Sbv

Wat voor auto zou het onder moeten dan ?

)()()sT

Er zit verschil in de automaten van een N/A of een turbo.
Een 20V. rijdt bv. 2900 toeren bij 120 km/u, een T-5 maar 2500.

Of er in de aansluiting verschil zit weet ik niet.....

elianmars

Citaat van: Sbv op 15-05-2009 21:52:12
Wat voor auto zou het onder moeten dan ?

2 liter turbo.

)()()sT

Moet volgens mij allemaal wel passen denk ik, sowieso als het een turbo is.
Immers, ALLE modellen (behalve de 850R) handbak hebben een M56.

elianmars

Ik heb in ieder geval de drie cijfers doorgegeven aan hem. Ik wacht wel af wat hij zegt.

Omdat ik eigenlijk dacht dat alle automaten hetzelfde zijn, vraag ik 't hier maar eens.

Sbv

Voor de turbo uitvoeringen zijn ze volgens mij allemaal gelijk

elianmars

Net antwoord gekregen. Als de prijs hem aanstaat (had ik nog niet doorgegeven), dan wil hij de gok wagen.

Zou wel lekker zijn, is dat ding ook eindelijk weg  :eusa_pray:

prefect

De 3 cijfers zijn niet zo ván belang. De hoofdcode van de bak is voor alle 850's hetzelfde 50-42LE.
Dat wil niet zeggen dat de bakken allemaal hetzelfde zijn.
Er zijn namelijk (bij mijn weten) zowieso 3 verschillende eindoverbrengingen.
Die van de 2.5 10 en 20-klepper heeft dezelfde eindoverbrenging. De 2.0 10v weer een andere en de turbo's ook weer een andere.

Zie hieronder:

Basically the type of autotransmission is an AW50-42LE. You then have different final drive ratios depending upon the model of 850 it is fitted to. These are as follows B5252S (2435cc 10 valve) 2.74:1, B5204S (1984cc 20 valve) 3.16:1, B5254S ( 2435cc 20 valve) 2.74:1 and finally B5234T ( 2319cc 20 valve Turbo) 2.54:1. You really have to get a box from the same model as yours . Fit the wrong one and you will either have rapid acceleration and no top speed or rubbish acceleration but you would eventually get up to an extremely high top speed.

V70geRwin

lekker optrekken dus, wie rijd er nu op topsnelheid  ;D