Euro 98 bijna niet meer te krijgen

Gestart door Moosepower, 10-06-2009 10:02:35

Vorige topic - Volgende topic

Moosepower

Mijn T-5 rijdt het lekkerst op Euro 98 maar dit vloeibare goud is steeds slechter verkrijgbaar. Op mijn woon werk traject is het een ramp :eusa_think:
Wat is de achterliggende gedachte van de olieboeren om Euro 98 uit het assortiment te halen. ???

Is het alleen omdat ze hun speciaal ontwikkelde brandstoffen (V-power, exellium enzenz)willen verkopen omdat daar meer marge op zit?

Wie weet het...?

petrolhead

V-power heeft nu een 97,4 heb ik me laten vertellen om te voldoen aan de specificaties van de TSI motoren van VW

petrolhead

Even gecheckt op de site van shell en daar staat 97.

rogerV701998

Ik was ook op zoek naar 98 en tankte altijd Shell. Nu ze daar alleen nog Shell FuelSave hebben tank ik Total Excellium. Ik ben hier erg tevreden over. De literprijs is hoger dan de 95 maar de auto doet het hier prima op. Het gemiddeld verbuik met deze brandstof is 1 op 10,6. Voor een 2.5 10V AT best netjes, vind ik.

Gr. roger

Joris_Scholte

Volgens mij heeft Esso nog steeds de Echte Euro 98; hier in het dorp tenminste nog wel.

Moosepower

Bij mijn vorige 850 glt was V-power ideaal hij liep er mooi op en zuiniger in vergelijking met Euro 95. Maar met mijn gekietelde T-5 rij ik liever op 98 dat loopt beter door het hogere octaan getal en pingeld niet wat wel het geval is met alle euro 95 varianten. V-power heb ik nog niet geprobeerd iemand daar ervaringen mee met een vermogen boven de 300 pk?

Weet dat esso het het nog heeft, BP volgens mijn ook, Texaco bij sommige pompen en Autofood.

5T058

Moosepower

Oja en waarom hebben onze oosterburen zelfs benzine met een octaan getal van 100  ???

mehn

Citaat van: Moosepower op 10-06-2009 10:36:59
Oja en waarom hebben onze oosterburen zelfs benzine met een octaan getal van 100  ???

Omdat men daar niet 90% van de tijd in de file staat en hogere snelheden mag rijden op de Autobahn.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Moosepower

Dat zijn wel twee goede redenen om naar Duitsland te emigreren  ;D

rogerV701998

Moosepower

Das ist mal super geil ulli  ;D Spitze klasse ;D

Turbobiker

Al die hoogwaardigere benzines zijn gewoon opvolgers van 98. Alleen Shell haalt dus niet hetzelfde octaangetal.
De Tussenpaus

M a r c

gewoon BP Ultimate tanken, is een échte 98 octaanbenzine en geen d.m.v. dopes opgewaardeerde 95Ron.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Moosepower

Zit alleen geen BP pomp bij mij in de buurt ook niet bij het werk  :eusa_wall: