welke koelvloeistof?

Gestart door Laserblue, 12-06-2009 09:22:31

Vorige topic - Volgende topic

Turbo-Geek

Ik gebruik gewoon de blauwe oirginele van Volvo, vind het optisch ook met mooiste ogen in een mooi doorzichtig tankje ...
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

-D©©©L-

Citaat van: forestav70 op 27-11-2009 13:52:38
Lollige discussie, maar wat moet er nou in?? Ivm met corrosie van aluminium schijnt antivries plus water 1 op 1 het beste te zijn. Dus 3,5 liter antivries is voldoende. De vraag is dus, welke anti-vries? Hoe duur is het spul van Volvo? Anders koop ik dat gewoon.

grts

Marcel.

Concentraat zit op ca 4 euro per liter, dat is na het mengen dus 2 euro per liter. Gaat dus helemaal nergens over.

forestav70

razorx

Volgens mij zijn aluminium radiateurs heel normaal.

Een radiateurhandelaar vertelde me ooit eens, dat de groene een must is voor aluminium.

Aluminium radiateurs zijn heel gangbaar, ik kan me niet voorstellen dat de blauwe of rode slecht zouden zijn op lange termijn.

-D©©©L-

Citaat van: razorx op 27-11-2009 20:21:13
Volgens mij zijn aluminium radiateurs heel normaal.

Een radiateurhandelaar vertelde me ooit eens, dat de groene een must is voor aluminium.

Aluminium radiateurs zijn heel gangbaar, ik kan me niet voorstellen dat de blauwe of rode slecht zouden zijn op lange termijn.

Blanco is ook goed.

forestav70

Nou ja voor die paar euro toch geen risico lopen? Vraag me trouwens af of water zo-wie-zo niet meer corrosief is.... bij ijzer ieg qwel ???