Koppeling grijpt zeer laat aan

Gestart door Kingfisher, 13-06-2009 20:36:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kingfisher

De koppeling van mijn V70 classic grijpt de laatste tijd wel erg laat aan.
Sinds gisteren lijkt het wel een stuk erger te worden. Pas als het pedaal bijna helemaal omhoog is, pakt ie pas.

Houdt dit in dat ie dan versleten is? Sorry, maar ik ben echt helemaal niet technisch en heb het verschijnsel "versleten koppeling" nog nooit meegemaakt....

Ik vertrouw het niet, ondanks dat een maatje van me zegt dat het nog geen kwad kan. Volgende maand gaan we naar Spanje, en ik voel me er niet oke bij.

En tot slot; kosten....... hartaanval waardig of valt het mee? Tips en adressen welkom!

monster900

Als je 100 rijdt in 5de en dan ineens het gaspedaal helemaal intrapt, zie je dan de toerenteller sneller stijgen dan de snelheidsmeter?

In ieder geval lijkt het er inderdaad wel op dat de koppeling aan zijn einde is...

pwassink

Stuur anders eens een Pb aan dennis850estate hierop t forum, die weet erg veel van koppelingen
en vervangt ze ook wel als je dat wilt voor een allezins redelijke prijs ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

UserID6342

Vrij makkelijk zelf te controleren, ipv de genoemde 100 km/h de snelheid terugbrengen tot circa 60 a 70 km/h in zijn vijf en dan volgas geven.  De koppeling mag nu niet slippen en de toeren vd moter en snelheid moeten evenredig aan elkaar oplopen.  een slippende koppeling hoor je meteen en ruik je dan ook meteen.  je zult dus voordat je op vakantie gaat eerst de koppeling moeten vernieuwen.  Laat het wel controleren voordat je op vakantie gaat anders sta je dadelijk in Spanje te kijken en ben je bedankt en gaat het je meer kosten.

pwassink

laat wel meteen de krukas-keerring ook doen die achter de koppeling zit als je de boel l(g)aat vervangen..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

UserID6342

IDD ja, goed dat je dat zegt.  Was het helemaal vergeten :(

PapaJeroen

ik zou idd doen wat dirk zegt,
in het buitenland stranden is niks..

Kingfisher

Dank voor de reacties. Ben inmiddels in kontakt met "deze en gene".
Aangezien ik geen ervaringen heb, zal ik zorgvuldig de diverse (vervang)opties afwegen  :eusa_think:
Stranden in het buitenland is echter geen optie  :eusa_naughty: