Vervangen raamgeleider en extra klusje

Gestart door Julius C., 22-04-2011 12:28:53

Vorige topic - Volgende topic

Julius C.

THIS FORUM RULES!!!

Veel gevonden en gelezen en helaas inmiddels geconstateerd dat de vorige eigenaar waarschijnlijk Pipo de clown was... :eusa_wall:

Raam rammelt als je met open raam de deur dichtgooit, zal wel de geleider zijn, nu zal ik een nieuwe halen en de dealert spekken, maar moet deze geplaatst worden met open, een dicht raam of wijst zich dit zelf?  :eusa_shifty:

Extra klusje.... >:( deurgeleider knakte (oké bekend hier hé?) onderste schroef v/d geleider deur zat los. Deze vastgedraaid als in "vast is vast" hoor ik "knak" en zit vervolgens verbaasd naar een afgebroken kop in mijn ratel te turen...kleine monoloog met onze lieve Heer gevoerd! Ik hoop dat ik de schroef er uit kan frotsen zonder boren.

Ergo...de binnenbekleding moet er toch af!
Her name is Victoria and she has many secrets!
Jij mag Vicki zeggen...

thuur

Julius C.

Thnx Thuur!

Raamgeleider is besteld en woensdag binnen € 14,30 incl. btw bij de nieuwe Volvo dealert op de Malburgseveerweg (om de hoek) heb helaas pas vrijdagochtend de tijd om te klussen  ::) ach ja, heb ook een gezin te voeren.
Jij mag Vicki zeggen...

NinaPaul

neem aan dat je raamgeleider in de deur bedoelt.

Heb ik deze week ook vervangen (recht voor, alter 1).

raam iets open zetten todat je de bevestiging kan zien in de daarvoor bestemde deurgaten (plastic weghalen)
raam ontvetten en schilderstape erover (makkelijkste te verwijderen)
Metalen borging eruit wippen en kogels eruit trekken.
boutjes en moer loshalen en het raammechanisme naar boven duwen.
raam bedienen boven/onder om het tandwiel welke de motor aandrijft eruit te krijgen (groter dan het gat)
stekkers demonteren.
raammechanisme aan de kant zetten.
raamgelijder losmaken. nieuwe erin. (sommige mensen prefereren smeren siliconen spray, anderen zeggen niet smeren anders trekt het vuil aan. ik laat de keuze aan jou)
montage in omgekeerde volgorde ;)

LET OP! Ik kreeg in plaats van de oude plastic geleider een metalen met foam te zien. na uitmeten en controleren op de pc moest het echt deze zijn.

de vorige plastic zat ook nog vast aan het slot, daar heb ik met de dremel een stuk vanaf moeten halen om de nieuwe passend te maken. Ook de bevestiging was anders oude plastic dikke parker schroef, nieuwe m5 moertje (geen probleem voor mij heb dat allemaal liggen, maar ik kan begrijpen dat veel mensen dat niet hebben)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

thuur

Het kan ook anders, (deurpaneel eraf en plasticje verwijderen):

Citaat van: NinaPaul op 25-04-2011 21:00:09
raam iets open zetten todat je de bevestiging kan zien in de daarvoor bestemde deurgaten (plastic weghalen)
raam ontvetten en schilderstape erover (makkelijkste te verwijderen)
Metalen borging eruit wippen en kogels eruit trekken.
boutjes en moer loshalen en het raammechanisme naar boven duwen.
raam bedienen boven/onder om het tandwiel welke de motor aandrijft eruit te krijgen (groter dan het gat)
stekkers demonteren.
raammechanisme aan de kant zetten.

raamgelijder losmaken. nieuwe erin. (sommige mensen prefereren smeren siliconen spray, anderen zeggen niet smeren anders trekt het vuil aan. ik laat de keuze aan jou)
montage in omgekeerde volgorde ;)

Gr ;D

NinaPaul

wanneer je al een metalen versie hebt wel ja!
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

thuur

Citaat van: NinaPaul op 25-04-2011 22:06:16

Ik heb dit klusje aan 800's van 1991 t/m 1998 gedaan en ben nog nooit een plastic geleider tegengekomen. Heb je er misschien een foto van?

Gr ???

UserID6342

Hier idem, ook nog nooit een plastic raamgeleider gezien.

FRANQ

Voor zover ik me kan herinneren heb ik ook een plastic raamgeleider.

Mijn 850 komt uit 1996, misschien is dit in de overgang naar de 70serie voorgekomen?
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

francois

Citaat van: thuur op 25-04-2011 23:40:32

Ik heb dit klusje aan 800's van 1991 t/m 1998 gedaan en ben nog nooit een plastic geleider tegengekomen. Heb je er misschien een foto van?

Gr ???

watik denk dat hij bedoeld is de plastic kapje wat bij het slot zelf zit (zwarte)

grfr

thuur

Citaat van: francois op 26-04-2011 21:37:10
Citaat van: thuur op 25-04-2011 23:40:32

Gr ???

watik denk dat hij bedoeld is de plastic kapje wat bij het slot zelf zit (zwarte)

grfr

Aah. Ja dat is idd krap, maar je hoeft er geen stukje uit te halen als je de geleider helemaal goed plaatst :D

Gr ;)

Julius C.

::) op z'n Amsterdams...attenooie klinkt als een intensievere klus dan ik mij had voorgesteld. Wij gaan prutsen!

Thnx all

gr. J.
Jij mag Vicki zeggen...