Water-ballet!

Gestart door B.Aders, 17-06-2009 21:54:00

Vorige topic - Volgende topic

B.Aders

Citaat van: elianmars op 18-06-2009 09:09:36
Citaat van: haasje op 17-06-2009 23:50:29
Citaat van: B.Aders op 17-06-2009 22:38:02
Citaat van: haasje op 17-06-2009 22:31:52
condenswaterafvoerslangetje (oei ook een mooie voor scrabble) van de verdamper naar buiten (onder je dashbord, voor je middentunnel niet los of verstopt?
???  geeft dit dan ook lekkage met regenval? bij airco gebruik heb ik geen water in de auto. kun je hier eenvoudig bij komen dan om het te controleren.  

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij gaat water wat eventueel via je kachelmotor binnenkomt ook via dit slangetje naar buiten. Ik weet dat er een poos geleden iemand iets over gepost heeft, alleen die zoekfunctie :eusa_wall:

Dat hoort inderdaad wel naar buiten te gaan via dat slangetje, maar bij mij ging het gewoon door de kieren van het kachelhuis verder naar beneden.
Kun je eenvoudig bij dit kachel-huis komen om de boel te ontstoppen/schoonmaken?,of valt dit in de catogerie zaterdagje pielen..

haasje

Gaat vrij makkelijk, knieplaat verwijderen, vloerbedekking aan de kant. Nu zie je aan de zijkant van je middenconsole ter hoogte van je versnellingspook een klein schroefje zitten. Deze verwijderen en dan de kunststofplaat verwijderen. Als je nu kijkt zie je een rubber slangetje van ongeveer 10-15 cm lopen vanaf de kunststof bak bij het schotbord richting je versnellingpook. Dit is het slangetje wat bedoeld wordt. De uitloop van de kunststof bak wil wel eens verstopt raken. Het leegmaken van die bak kan minder makkelijk zijn.

B.Aders

Ik heb net de auto flink natgespoten met de tuinslang, en het volgende doet zich dan voor: bij het voeten gedeelte blijft het gewoon droog, er komt dus geen water onder het dashboard vandaan. Het lekt wel door de hemel heen t.h.v. de linker of rechter hoek van het schuifraam als ik er heel veel water op spuit. Allebei de afvoertjes aan de voorkant van het schuifraam heb ik doorgespoten en deze voeren het water ook goed af. Ik heb ook water in de gootjes laten lopen van het dakraam, maar ook geen lekkage! voor mij een raadsel... hopelijk iemand met een oplossing
alvast weer bedankt!! groeten Bouke Aders