Thijssies! 855 T5 project: Cosmetische ingreep klaar

Gestart door Thijssie!, 22-06-2009 15:30:02

Vorige topic - Volgende topic

mehn

Voor wat betreft het oliepeil: Ik wil je adviseren de olie te vullen tot halverweg MIN en MAX en dan in de gaten houden of het peil daalt. Het komt namelijk vaak voor dat onze 850's de olie die boven het "halverwege peil" zit heel snel verbruikt. Als je dan steeds tot MAX vult lijkt het alsof je auto heel veel olie gebruikt.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

En een druppel olie aan de turbo is ook normaal. Meer als een druppel is toch een lekke retourleidingpakking.

Hoe is de carterdruk?
Dop los op vulgat leggen en gas geven..

Gr 8)

elianmars

Citaat van: thuur op 29-06-2009 23:04:54

Dop los op vulgat leggen en gas geven..

Gr 8)

Wel in z'n vrij, neem ik aan?  :P

Thijssie!

Heb hem vorige week even gemeten op het werk en het blijkt dat ik een onderdruk heb, dus daar is niks aan de hand ;D

Ik zal nog eens kijken naar de retourleiding, heb even met de hand gevoeld of het daar lekte, zegt dat voldoende? ???

Groetjes ;)

thuur

Nee, er zit een papiertje tussen. Kost echt niets. Vervang ook het rubbertje aan de onderzijde van de leiding.

Ok, dan zou ik me over dat oliegebeuren voorlopig geen zorgen maken. Volg wel het advies van Mehn op.

Gr :D

rinze850tdi

hey, staat toch wel lekker dik zo met die wielen. ;D wel ff het zelfde kunststukje uihalen als met de columba's he ;) veel plezier er van.
groeten

Thijssie!

Citaat van: thuur op 29-06-2009 23:10:34
Nee, er zit een papiertje tussen. Kost echt niets. Vervang ook het rubbertje aan de onderzijde van de leiding.

Ok, dan zou ik me over dat oliegebeuren voorlopig geen zorgen maken. Volg wel het advies van Mehn op.

Gr :D

OKay das een goeie tip dat ga ik maar even doen dan, voor de rest zal ik inderdaad evn het oliepeil in het midden houden...

Zal even wat foto's maken van het gebeuren dan kunnen jullie zien wat ik bedoel... ;D

Thijssie!

Citaat van: rinze850tdi op 29-06-2009 23:11:02
hey, staat toch wel lekker dik zo met die wielen. ;D wel ff het zelfde kunststukje uihalen als met de columba's he ;) veel plezier er van.
groeten

Hahaha ja ben super blij, het ziet er ineens heel anders uit... Binnenkort het beruchte spuitbusje met kleurcode 932 bestellen :eusa_dance:

Thijssie!

Zo deze week weer even druk bezig geweest met de roffel:

Het setjes columba's zijn  nu helemaal klaar en erg netjes geworden, nu zijn de Titans aan de beurt om in de kleur 932 gespoten te worden...

Verder had ik rond de grille last van blaren in de lak als gevolg van steenslag:

voordat ik begon:

Kaalgeschuurd en wat plamuur:

Hele zooitje staat nu klaar om morgen in kleur 421 te spuiten :evil:

Jeroentjuh

Zit er ook alweer een deukvrije achterklep in en een achterruit?  ;D

Thijssie!

Zo even een update want er is intussen alweer een hoop gedaan...

Eindelijk is de motorkap weer helemaal klaar. Ben er erg tevreden over, er moet nog 1 laagje blanke over en vervolgens moet ik het hele handeltje polijsten :evil:

Van de week kwam er op het werk een V50 binnen die met de grille een vogeltje (met een helmpje) had gekopt. Ik heb deze ingepikt en heb het mooie blauwe logo eraf gehaald en in mijn grille geplaatst. Het was hier en daar wat bijwerken maar het resultaat is erg netjes geworden...

Ook de titans die aan een flinke beurt toewaren zijn weer helemaal in topconditie ;D

Thijssie!

Na een domme actie op het werk ::), niet opletten tijdens achteruit inparkeren heb ik mn complete achterklep de gallemieze in gereden.... Dus gebeld met autorima en daar een V70 classic achterklep in Dark Olive Pearl besteld... Daarna heb ik met wat ruitenkit het logo iets verandert...   V   O   L   V   O...

Wat vinden jullie, geslaagd of heel gauw er weer afhalen?

En nog even een sfeerimpressie van het resultaat van al het beunhazen afgelopen week...

Misha

Ik zou het er op laten zitten, staat prima. :eusa_clap:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

darius

Heel mooi geworden, maar dat logo snel eraf halen. Maar gelukkig hebben we q
allemaal een andere smaak.  :eusa_whistle:
No show, only go.

Thijssie!

tja ik vind het moeilijk, tis eigenlijk afgekeken van Frederik_850, maar bij hem staat het mooier :eusa_think: