Getril C70

Gestart door volvoc70T5, 03-07-2009 23:20:18

Vorige topic - Volgende topic

volvoc70T5

aangezien ik over 3 weken op vakantie ga met de C..
ben ik bezig geweest met al het kleine onderhoud..
nu heb ik er helaas nog steeds dat getril in zitten rond de 90.. (laat dat nou net me snelheid zijn die 1700km)
al verschillende x-en uitgebalanceerd & uitgelijnd.. met weinig succes, ook al is het wel een stuk minder geworden..
bij snelheden hoger dan 130 begint het trouwens meer op "geschud" te lijken ipv trillen..
bij 120 niks aan de hand..
koppeling ingetrapt of niet maakt geen verschil in het getril

ook als ik van links naar rechts stuur voel ik tijdens het stukje van de overgang van links naar rechts ook een vage "trilling" in het stuur..

aangezien ik al heel wat vervangen heb blijft er nog 1 ding over bijna eigenlijk en dat zijn de velgen/banden..
(hoogteslag of iets anders?)
zou iemand in de buurt van hoogeveen mij tijdelijk even willen helpen door zijn/haar velgen 15 minuten te lenen zodat ik deze kan uitsluiten van het getril...

nu zitten er bij mijn auto ook nog spacers tussen..
deze verdenk ik eigenlijk nu ook een beetje op het getril..
nu heb ik zelf ook geen korte wielbouten voor handen om deze even makkelijk te controleren
(aangezien die korte nu ook niet de goedkoopste zijn)

wat allemaal vervangen is:

Schokbrekers rondom
wiellagers
homokineet
stuurkogels
heb de lange aandrijfas er ook al uit gehaald en nagekeken maar ook niets bijzonders aan kunnen ontdekken

draagarmen zijn eigenlijk nog verdacht maar daar krijg ik geen beweging in met een grote schroevendraaier..

nu heb ik nog wel gezien dat van de remklauw linksvoor het stofhoesje gescheurd was..
welke ik ook binnenkort op de planning heb om te vervangen (had begrepen dat je beter meteen beide kunt gaan doen
vooraan om remkrachtverschil te voorkomen)

dus als iemand zich geroepen voelt hoor ik het maar al te graag...

suggesties zijn natuurlijk ook welkom

francois

je geeft het al zelf aan remklauw stofhoesje daar zal wel vuil tussen zitten
maak hem eens goed schoon
kijk of het dan weg is (beste is vervangen die hap)

vr gr francois

volvoc70T5

gister sowieso endlinks vervangen stabilisatorstang..
1tje was beetje erg krom...

trillingsvrij nu tot 140..daarboven gaat het nog licht klapperen...
wel hele verbetering..