Tracs lampje

Gestart door Superskunkie, 25-06-2009 10:27:25

Vorige topic - Volgende topic

Superskunkie

Weet iemand hoe het zit met het dashboardlampje van de tracs?

Ik heb een T-5 uit '95

Als ik de auto start branden de ABS-lampje & tracs-lampje voor 4 seconde tegerlijkertijd en gaan weer uit.
(zoals het hoort)

Als ik de tracs-knop op het dashboard aanzet gaat er een controleledje op de knop branden dat de knop aan staat.

Alleen ik verwachte dat als je de tracsknop aanzet ook het lampje in het dashboard hoorde te branden net als bijvoorbeeld bij het mistlicht, of heeft het lampje van de tracs in het dashboard een andere functie, en kun je alleen aan het ledje op de knop zelf zien of de knop staat ingeschakeld.

Thnx alvast voor de reacties  ;)

Tonnie

Thijssie!

Het lampje moet ook gaan branden als je tracs uitzet :eusa_whistle:

Misschien gewoon een kapot lampje in het dashboard...

Succes ;D

haasje

Het ledje in de knop geeft aan dat je tracs aanstaat, het lampje in je dashboard geeft aan dat er een tracs storing is.

Superskunkie

Dankje voor je antwoord haasje:)

Ben ik ook weer gerustgesteld.
Je moet er toch niet aan denken dat een dashboardlampje het niet goed doet.. :eusa_whistle:
Tonnie

haasje

Het lampje moet uiteraard wel aangaan in de testfase (contact aan, na ongeveer 4 seconde uit, evenals je abs lampje)

Superskunkie

Ja dat doet hij inderdaat tegerlijkertijd met de abs.

samenvatting:
-Abs-lampje & tracslampje branden 4 seconden tijdens het starten als test en gaan weer uit.

-Tracs-lampje in dashbaord brand alleen wanneer er een Tracs-storing is.

-Het ledje in de tracs-knop weergeeft of de tracs "aan of uit staat" en het Tracs-lampje in het dashboard 
heeft daar niks mee te maken (brand alleen bij tracs-storing).
Tonnie

Thijssie!

Wanneer je je tracs knoppie indouwt dan gaat het tracs lampje branden in het dashboard, dat heeft toch niks te maken met een storing....puur een waarschuwing dat het systeem uitstaat...

haasje

Citaat van: Thijssie! op 25-06-2009 11:23:09
Wanneer je je tracs knoppie indouwt dan gaat het tracs lampje branden in het dashboard, dat heeft toch niks te maken met een storing....puur een waarschuwing dat het systeem uitstaat...

er zit verschil tussen de 850 en x70, de door de TS en mij beschreven situatie geld voor de 850, in ieder geval tot my 96. Ik weet hoe het zit met de 850 my 96 en 97 (nieuwe type abs). TS heeft een T-5 (althans dat staat bij avatar) en dus my 94?

Thijssie!

Ahaha dat verklaart denk ik wel wat, heb een 855 T5 uit januari 1996... zal wel nieuwe type zijn...

Superskunkie

Citaat van: haasje op 25-06-2009 11:35:22
Citaat van: Thijssie! op 25-06-2009 11:23:09

er zit verschil tussen de 850 en x70, de door de TS en mij beschreven situatie geld voor de 850, in ieder geval tot my 96. Ik weet hoe het zit met de 850 my 96 en 97 (nieuwe type abs). TS heeft een T-5 (althans dat staat bij avatar) en dus my 94?

Wat ik verderop het forum heb gelezen is dat dat na een bepaald bouwjaar (dacht na MY '96) de werking veranderd is, dan heeft het lampje in het dashboard inderdaad als functie te laten zien of je tracs aan of uit staat.

Alleen de werking voor dat bouwjaar MY´96 kon ik niks over vinden vandaar dat ik dit topic gestart ben.

Tonnie

mehn

De oude versie werkt zoals de schakelaar van de mistlampen aan de voorkant. De nieuwe als de schakelaar van de mistlampen aan de achterkant. ;)

Met andere woorden: bij de oude versie gaat er niets branden op het dashboard, bij de nieuwe versie wel.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Superskunkie

Beter kan ik je het idd niet beschrijven.... :eusa_clap: :eusa_dance: erg strak, en doord8 :eusa_whistle:
Citaat van: mehn op 25-06-2009 11:54:11
De oude versie werkt zoals de schakelaar van de mistlampen aan de voorkant. De nieuwe als de schakelaar van de mistlampen aan de achterkant. ;)

Met andere woorden: bij de oude versie gaat er niets branden op het dashboard, bij de nieuwe versie wel.
Tonnie

Liber0

Bij de nieuwe versie is de tekst op het lampje in dashboard: "TRACS OFF" in het rood
en gaat idd aan / uit met de schakelaar.....