Remprobleem

Gestart door Oele, 23-06-2009 17:46:02

Vorige topic - Volgende topic

Oele

Beste mensen,

Sinds ik bijna succesvol een noodstopje (30km/h) moest maken, merkte ik dat ik wel heel hard op het pedaal moest stampen om stil te komen te staan. Vanaf 50 km/h krijg ik hem bijna niet in de ABS en is de remvertraging sjips, zo gevaarlijk dat ik er niet meer in wil rijden... Normaal comfortabel remmen doet ie wel maar ik moet duidelijk harder op het pedaal stampen dan normaal.

Dus, ik denk dat is wel 123 te fixen :-(

1. ABS e.a. foutcodes uitgelezen = geen
2. Rondom alles ontlucht, vloeistof was wat bruin, heb er ruim een 1,5 liter doorheen gespoeld geen verbetering
3. Remblokken rondom zijn nieuw, schijven prima, zuigers zitten niet vast, oude remblokken gaven geen verbetering
4. Remklauwen en alle leidingen nauwkeurig op lekkage geinspecteerd = geen lek
5. test gedaan om vacuum vast te kunnen houden, prima, pedaal zakt weg als motor gestart wordt en vacuum blijft goed in onderdruk (vast gesteld met vacuum meter). voor de zekerheid toch maar terugslagklep vervangen en drukschakelaar geinspecteerd en doorgesoldeerd, geen verbetering.
6. Als ik met auto uit, pedaal vol intrap voel ik beetje bij beetje de druk wegvallen, heel subtiel maar na een minuut sta ik op de bodem! Dus hoofdremcylinder vervangen, wat denk je :-( niet de oplossing!

Er is duidelijk te weinig remdruk, geen zichtbare lekkage (donkere plekken), remvloeistof blijft mooi op pijl.

Nu ten einde raad en jullie hulp nodig... :'(

VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Oele

Vervolg...

Heel raar, ik denk nog es even testen met Tracs uit kijken wat ie dan doet..

Helemaal prima, direct in de ABS en voel de rembekrachtiger ook voor het eerst weer meedoen, met slippers aan zo in de ankers. prima, 10 * remmen met verschillende snelheden goed.

Daarna, Tracs weer aan, nog steeds goed.. ? tracs weer uit, naar 2 * remmen weer een keihard pedaal en geen remkracht!

1 km verder, wel weer volle remkracht??

- Het lijkt me nu toch een rembekrachtigings probleem, toch iets met het vacuum (Trommel lek).. Je voelt hem soms gewoon prima mee duwen en andere keren totaal niet en voelt het pedaal keihard en remt ie niet. Maar waarom in eens nadat ik tracs uit zet!?

Nog andere tips?
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Sbv

Hoofdremcylinder lek  ? of defect aan het raken ?

Misha

Citaat van: Sbv op 23-06-2009 20:22:32
Hoofdremcylinder lek  ? of defect aan het raken ?

Had ie al vervangen...
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

UserID6342

Dat zegt natuurlijk ook niet alles, als er een gebruikte op gemonteerd zit die al een poosje stil heeft gestaan kan die 'm zo lektrappen.  Zijn omschrijving duid iig op een lekke hoofdremcilinder.

Sbv

Het deed mij wat denken aan de problemen die Marcov enige tijd geleden had vandaar dat ik aan hoofdremcylinder moest denken

bastiaan arissen

Lijkt mij ook de hoofdremcilinder heb je een nieuwe of tweede handsje gezet?

Jeroentjuh

Lijkt me meer een bekrachtigings probleem....

Oele

Nee, zit een nieuwe hoofdremcylinder op. (kassa ping)

Ik verdenk ook de bekrachtiger, snap alleen niet het verband met tracs aan en uitzetten!?

Net weer een 35 km gaan rijden, eerste km tracs aan, 2* geen goede bekrachtiging, daarna tracs off, 33 km geen problemen meer.

Ik kan niet veel vinden over de hydr. eenheid, in vadis staat wel dat hij de remdruk regelt, dat er wat kleppen inzitten (overloop klep, tracs klep etc. naar het reservoir etc.)

Ik ga het aankomende week ff aankijken, ik laat 'm op tracs off staan en kijken of hij stabiel blijft bekrachtigen en het harde pedaal gevoel wegblijft..

Wat ik nog niet begrijp is dat als hij uit staat en ik een aantal keren pomp, en dan vervolgens keihard op mijn pedaal blijf duwen, hij nog steeds heel erg langzaam naar beneden zakt... Al moet je daar wel veel geduld voor hebben, maar zakken doet ie.

mehn

Los van dit probleem zou ik TRACS sowieso uitzetten. Dat heeft alleen zin als het nat/glad is en je problemen bij het wegrijden hebt.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Als je een noodstop moet maken voordat je de eerste keer 30 km/u bereikt reageert het ABS systeem anders. Ik weet niet of het in het boekje staat, anders staat het wel in Vadis.

Het ABS systeem test de pomp bij 30 km/u. Mocht je voor die tijd een noodstop moeten maken dan wordt deze test overgeslagen. Het kan dus zijn dat de druk wel degelijk anders aanvoelt in deze situatie.

Staat m.i. los van een wegzakkend pedaal bij motor uit. Lekt de slang van spruitstuk naar bekrachtiger niet?

Gr :eusa_think:

Oele

Bedankt voor de tips!

De noodstop was nadat de ABS zijn test al had gedaan.

Het lijkt er idd op dat het vacuum in de bekrachtiger niet altijd aanwezig is als het er wel moet zijn. Hierdoor voel ik dan een keihard pedaal en remt hij zonder bekrachtiging. Ik check nogmaals de aanzuigslang naar de nieuwe terugslagklep..

Daarnaast verdenk ik een lekkende klep in de hydr. eenheid zodat de remvloeistof terug het reservoir in kan. Waardoor het pedaal uiteindelijk wegzakt.

Aankomende week ben ik benieuwd of met Tracs uit het probleem nog terug komt..