Verkoop (Prijs)

Gestart door adkokx, 30-11-2002 19:32:13

Vorige topic - Volgende topic

adkokx

Ja het is echt ik wil hem inruilen (of verkopen) , ik heb een 850T5R zwart station uit italie , met alles er op en erin , inclusief siemens M-S-C35 carkit en Zanon DVD/MP3 systeem met scherm achter tussen de stoelen , een klasse 3 alarm , en eventueel navigatie Carin 522 , verder 175000 Km en in zeer goede staat, nieuwe airco en nieuwe koppeling.
wat te doen met deze auto. ?

george

lekker in rond blijven rijden.
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

Reitse

Inderdaad, of als tweede auto houden...

s©ub@

kunt proberen een mooi zacht prijsje te maken en mij bellen  ;D

komt misschien omdat ik kick op zwarte 850's
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Fokke 01.01.005

Je zou hem te koop kunnen zetten op de clubsite? ;)
AK400-AZ250-R5-343DL-345GL-244DL-244GL-244GLE-854GLT-854GLT+854R+C70c

EasyRider

Inderdaad. Why sell? Anyway, voor wat actuele prijzen kun je, dunkt mij (ik heb het ook van horen zeggen) terecht op www.anwb.nl. Of gooi em op autotrader. Succes.

Arjan

Paco

Nou Ad,

het gaat hier om een T-5R estate, toch wel een van de mooiste volvo's mag je zeggen. Full-options en dan ook met dvd/mp3 gebeuren (zal geen meerwaarde opleveren helaas). Verkoop dit apart of zeg tegen meerpijs over te nemen.

Uitgaande van het feit dat hij perfect onderhouden is (aantoonbaar) zou ik uit willen geven voor zo'n auto (mits ik de centen had uiteraard) zo ronde de 14000 euro.

Uiteraard zou ik hem daar niet voor te koop zetten als ik hem had. Ik zou beginnen door er eerst eens een "optimale" foto van te gaan nemen. Ga hem wassen, zuigen enz... rij ermee naar het bos en zoek een stuk gras op met mooi achtergrond. Zet hem zo neer dat je een superfoto kan schieten, dus het liefst met de voorwielen iets in een keultje ofzo, dat hij iets voorover hangt. gewone lamepn aan, mistlampjes aan (zorg wel dat de lampen geen vlek vormen op de foto). Schiet 100 foto's met je digitale camera, en er zal geheid minimaal 1 perfecte foto tussen zitten. Schiet er dus geen 10,want dan kom je er niet... tenzij je mazzel hebt...
Ga dan naar een auto-site die goed bezocht worden. www.marktplaats.nl is een van de meest bezochte site's en eigenlijk de enige die "echt" werkt. Kost je wel 6 euro maargoed, plaats hierbij een link naar een eigen site van jezelf met meer foto's, ook van het interieur.
Maak een "duidelijke en overzichtelijke" advertentie, dus geen opsommend verhaal achter elkaar en geen  FULL-TIME HOOFDLETTERS.

Hang er een hele fijne prijs aan van 16.950 euro en dan wens ik je heel veel succes.

Wanneer je geen goeie advertentie hebt zullen ze je ook niet bellen. De foto en je verhaal doen het hem. De auto blijft nou eenmaal hetzelfde als al die andere T-5R'tjes die te koop staan, alleen jij moet ervoor zorgen dat ze naar de jouwe komen kijken. Als ze eenmaal komen kijken zijn ze natuurlijk meteen "verkocht". Wie niet bij een T-5R toch??? Ik zie hme binnekort wel op marktplaats staan. ;)

P.S. wat betreft de foto nog even, zorg dat de zon schijnt... schaduw van de auto aan de juiste kant, geen lantaarns, geen prullenbakken, geen mensen, helemaal niets behalve bomen, groen gras en een blauwe lucht op de achtergrond!
Succes!!!

Rene

Is het een 2 liter blok ???
Meen me dat te herinderen van Volvo´s uit Italie

Het is dus een import auto ???

adkokx

Klopt jammer maar ja....... ik heb hen nu eenmaal en kom er nu ook achter dat ze hem bij de daeler niet graag inruilen , niet omdat het een 2,0 is maar omdat er geen historie bekend is.

jan855t5r

Daar zit 't 'm in, die historie... vooral bij een collecters-item als een T5R.

Ik heb vrijwel dezelfde en ook een import (Duitsland, dus wel 2,3L) maar wel heel bewust met volledige gedocumenteerde historie. Ik weet zelfs de naam/adres van de eerste eigenaar!
Het eerste orginele boekje met zijn naam erin en volledig dealer-afgestempeld tot op dat moment, zat er gewoon bij, inclusief alle ge-kentekende rekeningen(!).

Je zou voor de verkoop van jou auto een ANWB of DEKRA verkoop/technokeuring kunnen laten doen ter beoordeling van de auto zoals die er nu bij staat. Kost iets maar als je de auto daardoor beter kan verkopen is dat de moeite waard, een koper zal de extra doorberekende kosten geen bezwaar vinden als hij daardoor zekerheid krijgt over de staat van de auto.
Ook zou je een NAP-uitdraai (via de BOVAG geloof ik) kunnen laten maken over de periode waarin de auto wel al op NL-kenteken staat waarmee je kan aantonen dat vanaf het moment van import de auto goed is onderhouden.

Wat je in feite doet is zo een stukje historie opbouwen door een keuringsdossier aan te leggen. Een ANWB-keurmeester kan aan vrijwel iedere auto zien of die ooit schade heeft gehad, of het wel een orginele T5R betreft (of een omgebouwde T5...), of de moter de eerste is en de km-s kloppen bij de rest van het slijtage-patroon (bekleding, stuurwiel, pedalen, pookhoes, glas(krasjes), steenslag, staat van de ophangingrubbers, schokdempers, etc...

Je kan eventueel met dit rapport in de hand ook nog een waardetaxatie laten doen door een beedigd automobiel-taxateur.

Ook de serieuse bereidheid je auto te laten keuren door een professional zal potentiele kopers vertrouwen geven.

Verder: Looks = everything!! Niet lullen maar poetsen!! ;D

suc6!
jan855t5r