Tips gevraagd, Cleanen en Opfrissen V70

Gestart door moi, 14-07-2009 23:20:34

Vorige topic - Volgende topic

Bruno V

Nope, het is een systeem dat via ultrasoongeluid en temperatuur, een desinfecterend product dat je in de unit giet, doet verdampen. Dit product wordt via de airco aangezogen (Unit wordt aan de binnenaanzuigmond (recycle) gezet)). een behandeling duurt 16 minuten.

Er bestaan echter ook systemen die werken volgens ionisatie. Hiermee kan je een interieur ook volledig geurvrij maken. Er wordt volgens dat principe geen product gebruikt, enkel een unit die ioniseert. Een behandeling met desbetreffende apparaten duurt wel 12 tot 24 uur  :eusa_shifty:

In de handel zijn er ook toestellen zoals de ionisator uit de link, maar of die ook daadwerkelijk helpen weet ik niet. De ionisator die ik soms in garages zie is immers een veelvoud van de prijs van deze mini- unit. Daarenboven spreekt men bij die dure dus over 12 tot 24 u en bij de mini, waarvan ik de link plaats, over 10 minuten. http://www.airpur.be/Airbutler_Jordan/p_io , begrijpe wie kan  ::)

Anyway, wij hadden dus over het ultrasoon systemen. Deze 2 dus zeker niet verwarren.
- Volvo C70 Convertible 2.4 T (18" Triton's)
- Volvo V50
- MGF '180' VVC

Bruno V

Citaat van: moi op 15-07-2009 01:31:02
Rij tegenwoordig diesel dus Antwerpen geen probleem ;D
Wel oppassen met Hollanders en gratis ;)

Ultrasoonbehandeling geen probleem, maar zoals gezegd, je moet uit de buurt zijn  ;D. Het reinigen en zo moet men uiteraard wel zelf doen he   :eusa_whistle:
- Volvo V50
- MGF '180' VVC

Kali-Integrali

Hey Moi,

Onderstaande topic gaat over het schoon krabben van de schakelaars ed.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,33386.msg673309.html#msg673309

Verder heb ik in mijn V70 de zilver alu look op het dashboard aangebracht. Ziet er netjes uit en is ook redelijk makkelijk aan te brengen. Echter vind ik de delen bij de asbak en rond de luchtroosters niet heel mooi aansluiten.
Door mijn ongeduldigheid scheurde ook nog eens een stukje (bij het smalste gedeelte) dat om de versnellingspook heen moest :(

Ik was iets van € 70,- kwijt, maar het heeft mijn interieur wel degelijk moderner/minder saai gemaakt.

Succes ermee!

Gr-Martijn

-D©©©L-

Citaat van: thuur op 15-07-2009 02:26:32
Citaat van: Bruno V op 15-07-2009 01:09:15
Wel leuk te lezen in al deze topics, dat men hier fan is van "Kent", temeer ik al sinds 1993 deze producten aan de man breng (lees garage en carrosserie bedrijven als vertegenwoordiger van Kent in Vlaams Brabant-Antwerpen Belgie).
Feit is wel dat ik lees dat men de re-odouriser eigenlijk verkeerd gebruikt. Re-odouriser is gewoon een soort parfum dat andere geuren elimineert. Wat het zeker niet doet, is de verdamper van je airco reinigen (zoals ik ergens las). Hiervoor gebruikt men airco cleaner (schuim dat via luchtaanvoer buiten wordt ingespoten). Beter is nog het ultrasoon systeem dat Kent nu ook aanbiedt. Zo wordt de verdamper ook langs de onderkant gereinigd. De verdamper is immers te fijnmazig, om vloeistoffen/schuim tot aan de onderkant te laten doordringen. De damp van het ultrasoon systeem kan dit wel. Veel Volvo garages werken hiervoor met een gelijkaardig systeem van Wyns. Het Kent-systeem is hier een verbeterde/goedkopere versie van.
Dit Ultrasoon systeem reinigt daarenboven niet allen de airco, (en nu komt het waar ik terug on topic kom) maar ook het volledig interieur, wordt gereinigd van geuren en bacterieën.
Voor nare geuren zou ik dus eerste de airco reinigen (lees verdamper) en interieur met zo'n ultrasoon systeem (mensen uit de buurt wil ik hun auto best zo'n ultrasoonbeurt geven (GRATIS !), en daarna de stoffen met een zeep-oplossing of product (zoals multcleaner van Kent  ;) ) reinigen. Indien je dan nog een extra fris geurtje wil, kan zo'n re-odouriser wonderen doen !

Begrijp ik het goed dat je een soort ultrasoonreiniger hebt die het hele interieur laat trillen?

Gr ???

Ik vermoed dat het middel super fijn verneveld word door middel van ultrasoon.
Bijft evenwel de vraag waar de opgeloste teer en nicotine (eenmaal opgelost) dan blijft.

Bruno V

Het ultrasoon product verwijderd vooral bacterieën. T'is logisch dat eerst de geurhaard moet worden aangepakt alvorens je een bacteriën doder er op los laat. Vandaar dat ik ook postte om met een reiniger het interieur te behandelen en vervolgens het ultrasoon toestel zijn werk te laten doen.
T'zou wel handig zijn als zo'n systeem gewoon zou reinigen zonder je een spons of zo ter hand moest nemen (mijn vrouw zou het toestel direkt aanslaan voor in huis) ;). T'is dus nogmaals een bacterieën doder of desinfecteerder, geen interieur reiniger.

Ook een ionistator werkt totaal niet als het interieur nog vervuiling bevat. eerst reinigen, dan de volgende stap (ionisatie of ultrasoon)...
- Volvo V50
- MGF '180' VVC

moi

Dat dasty kan ik dat ook op de leren deur/dash bekleding gebruiken? of krijg ik dan vlekken??

thuur

Kan zonder vlekken. Wel met voldoende water wegvegen anders wordt het plakkerig.

Gr :D

Bruno V

Kent heeft een schitterende lederreiniger (2 flessen, reiniger en creme)  :eusa_whistle: ;)
- Volvo V50
- MGF '180' VVC

moi

Kom net bij de Lidl vandaan. Ananas in de aanbieding!! Extra Sweet (Extra Zuigkracht  ;D ) Euro 0,99. Meteen ff een stel meegenomen. Fris ruiken zal die.  8)

moi

Die dashboard plaksets is daar nog verschil in automaat of schakel? Is dit one size fits all? ;D

moi

Vandaag ff lekker aan de poets geweest. Met Dasty werkt echt super!! Het leek wel sloot water wat er afkwam.
Net ook maar de Ananas eruit gehaald, deze werd een beetje groen met haar :eusa_sick: De geur is er nu uit. :eusa_dance:

Nu kan ik met een gerust hart weer een peuk opsteken zonder in die sigaren rook te zitten. ;D ;D (Just kidding)