LHM

Gestart door JorritV70, 24-02-2009 08:24:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JorritV70

Ik heb begrepen dat mijn 2,5 tdi geen LMM maar een LHM, echter als ik zoek op LHM vind ik helemaal niets op het forum :eusa_doh:, wat doe ik fout, of is er nog nooit iemand geweest die problemen met zijn LHM sensor/klep heeft gehad? ???

Als er wel mensen zijn die problemen met hun LHM sensor/klep hebben gehad hoe zag dit er dan uit?

Zijn er mensen die de LHM sensor/klep hebben vervangen? zo ja wat zijn hier de koste ongeveer van?

Alvast bedankt!

GRoet Jorrit

binsbergen

Jorit

Reparatie aan de LHM is ingewikkeld en onderdelen zijn spaarzaam
Probeer eens een goede 2e hands te vinden op een sloop ofzo (schrijf het nummer op en kijk ook eens op andere auto's

Anders gewoon even Estate services bellen

Oppidom

Hey Jorrit,

ik heb waarschijnlijk hetzelfde probleem.
Ik ging er vanuit dat mijn lmm kapot/ versleten was maar nu ik deze berichten bekijk en de door jou geplaatste foto's begin ik toch erg te twijfelen.
Ik heb zelf ook een V70 TDI '98 en heb vandaag de fout codes uit laten lezen. P0101 etc etc. Joorst mag weten waar deze codes voor staan maar in ieder geval gaf hij op het computertje aan dat het iets met de lmm/lhm te maken had. Ik vraag me af of je deze niet gewoon bij de dealer kunt krijgen en zelf kunt vervangen. Volgens andere berichten op het forum is het vervangen van een lmm een klus van een kwartier, maar bij de lhm begin ik me ongerust te maken.
Hoe zijn de vorderingen bij jou roffel?


Met vriendelijke groeten Adriaan

JorritV70

Hallo Adriaan,

ik heb in middels een tweede hands LHM op de kop getikt en gemonteerd, is een klusje van nog geen 15 min. bij de LHM moet je het hele apparaat vervangen (niet alleen de sensor, dit maakt hem ook een stuk duurder, nieuw volgens mijn over de 400,-) Ik heb nu de ander LHM, er in zitten maar hij zaagt nog steeds, ik twijfel of het wel iets minder is geworden maar denk het niet.

Ik heb uitgebreid getest en ben tot de conclusie gekomen dat hij het op 2 momenten doet;
1 als ik boven de 130 vol gas geef, ik heb een automaat en de kickdown schakelt niet meer terug boven de 130 of
2 als ik boven de 100 bijna vol gas geef en zorg dat de kickdown net niet intreed.

Zo gauw de kickdown intreed is het probleem weg, dus het probleem is dat hij bij "vol" gas rond de 2500 tot 3500 rpm te weinig van iets krijgt (lucht of diesel)
Aangezien mijn auto is gechipt bij Tunex heb ik afgesproken dat zij een keer met de computer aangesloten mee rijden om te kijken waar de oorzaak zit, ik ben alleen erg druk voor mijn vakantie dus frees dat, dat na de vakantie gaat worden.

GRoet en succes Jorrit

UserID6342

Jorrit, misschien een hele stomme vraag, maar hoe is je luchtfilter ?  Heb lang geleden eens een gevecht gehad met een Mercedes SE 350 TDI, hebben ze een hele hoop aan zitten kloten voordat die auto bij mij kwam.  Enfin, lang verhaal kort, zat gewoon het luchtfilter dicht en gaf in principe dezelfde klachten als die jij hebt.  Gewoon even voorde zekerheid nakijken.

RRRRR_Ramon

Citaat van: Oppidom op 08-07-2009 17:04:53
......Ik vraag me af of je deze niet gewoon bij de dealer kunt krijgen en zelf kunt vervangen......

Uiteraard te koop bij de dealer maar reken op een bedrag tussen de 350 en 400 euro.  :eusa_think: Op Ebay staan beduidend goedkopere oplossingen. Ik was destijds €112,- inclusief verzendkosten uit Dld kwijt voor een originele Bosch LMM.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

JorritV70

@Dirk Luchtfilter vervang ik een keer per jaar en ik blaas hem af en toe door met de compressor, was mijn eerste gedachte dus deze had ik als eerste vervangen toen het probleem zich voor begon te doen. Het enige wat ik zal kunnen proberen is of zonder luchtfilter, al ben ik daar een beetje huiverig voor of een K&N inleg filter proberen. Al is mij ooit vertelt dat de doorvoer van het Volvo filter zwaar over bemeten is.

Alvast bedankt voor het mee denken!

GRoet Jorrit

Ps als er iemand met een diesel is in de omgeving van Apeldoorn die een K&N inleg filter heeft die ik zal mogen proberen graag dan weet ik ook zeker dat dat het is of niet.

RRRRR_Ramon

Citaat van: JorritV70 op 12-07-2009 10:51:24
..en ik blaas hem af en toe door kapot met de compressor.........  :eusa_naughty:
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

JorritV70

(Nog) nooit problemen mee gehad, filters zijn best stevig en mijn compressor is niet echt indrukwekkend.

Marc_V70

LHM reinigen is best eenvoudig te doen.
Het gloeidraadje in de luchtinlaat is te reinigen met contactspray / WD40 / alcohol. (wel voorzichtig doen!)

Aan de binnenkant van de LHM zit er een soort potmeter die de positie van de klep meet.
Als je het stekkertje met 4 schroefjes eruit haalt, kun je het sleepcontactje met behulp van een wattenstaafje en contactspray reinigen.

Deze actie heeft bij mij veel geholpen: Minder roken, meer vermogen, geen incidenteel vermogensverlies meer.

Ik ben wel van plan om de EGR klep af te doppen, en dan schijnt de LMM (2.5D) omzeild te kunnen worden door het plaatsen van een diode. Ik ben aan het uitzoeken of dit ook bij een LHM (TDI) kan.

Gunnar

Het verslijten van een luchthoeveelheidsmeter is mechanisch, de grafietlaag van de variabele weerstand kan doorslijten, en er kan slecht contact zijn. Reinigen is een optie, maar het signaal van maximum open stand simuleren met diodes en weerstanden geeft als gevolg deftige roetpluimen bij optrekken. Ik heb thuis de mijne vorige week even opengepeuterd om wat fotos te nemen van de LHM, ben nu in verlof maar zal ze bij terugkomst hier even posten.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381