Problemen met Centrale vergrendeling en alarm

Gestart door Stabilo, 17-11-2003 10:16:51

Vorige topic - Volgende topic

Stabilo

Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een 850 Estate T5 2.0i (Italie) uit 1995. In mijn auto is recentelijk een klasse 3 alarm ingebouwd. Ik heb alleen een probleem met de mijn centrale vergrendeling en het alarm.

Wanneer ik momenteel mijn auto afsluit met de afstandbediening van het alarm, gaat het alarm erop maar springen de deuren juist open. Het omgekeerde gebeurd wanneer ik mijn auto probeer te openen, het alarm gaat eraf maar de deuren gaan open en gelijk weer dicht.

Is iemand bekend met dit probleem en wie weet precies hoe de vergrendeling van de achterklep werkt i.c.m. de andere deuren? In de handleiding staat namelijk wel bij welke positie van het slot de achterklep open zou blijven i.c.m. centrale vergrendeling (nl. de sleutel horziontaal eruit trekken) maar dit is niet mogelijk bij mijn auto?

Thanks......

Stabilo

Zippo

'In mijn auto is recentelijk een klasse 3 alarm ingebouwd.'

Ga ff terug naar de Inbouwer, hij heeft de handel verkeerd om aangesloten! ;)

Zippo

Stabilo

Tja, dat is al gebeurd. Probleem blijft bestaan. Het is namelijk zo dat het soms goed werkt maar 9 van de 10 keer niet.

Morgen wordt er weer naar gekeken.

PJ-T5R

Ik heb het volgende probleem wel eens met mijn auto. Als ik het alarm aan zet, gaan mijn deuren op slot, maar na 2 s gaan ze weer van slot. De oorzaak is dat de vergrendeling van mijn achterklep een beetje blijft hangen. Blijkbaar wordt dan gedacht dat ik als het ware met mijn sleutel de achterklep weer open, terwijl dat niet zo is. Ik los het probleem op door een keer de sleutel heen en weer te draaien in het slot van de achterklep, binnenkort maar eens gaan smeren.
Misschien moet je in die richting zoeken, een vergrendeling die blijft hangen tijdens het afsluiten.

PJ

denkweb

Twee aansturingsdraden naar de deurvergrendeling zijn verkeerd om gemonteerd vermoed ik.

Stabilo

Dag PJ en Denkweb,

PJ,

Dat is precies wat ik heb met  het openen van mijn auto. Alarm gaat eraf maar deurknopjes springen omhoog en gelijk weer naar beneden. Ik dacht zelf ook dat het iets met de achterklep heeft te maken omdat deze dus af en toe open is m.b.v. centrale vergrendeling maar soms ook weer op slot blijft.

Wat alleen ook bij mij gebeurd is dat wanneer ik mijn auto op slot doe, het alarm wel aangaat maar knopjes naar beneden gaan en dan weer ophoog springen. Heb jij dat dan ook?

Verder is mijn niet duidelijk hoe ik mijn achterklep mee open kan laten gaan met centrale vergrendeling. In het boekje staat namelijk, sleutel horizontaal eruit trekken = altijd op slot, sleutel verticaal eruit trekken, altijd open d.m.v. centrale vergrendeling. ALLEEN WAT IN HET BOEKJE STAAT IS BIJ MIJN AUTO ONMOGELIJK. De ene keer is mijn achterklep dicht de andere keer is mijn achterklep open.

Denkweb,

De inbouwer heeft dit al gecontroleerd en het bizarre is dat het de ene keer wel werkt en dan weer niet. Wanneer de draden verkeerd aangesloten zouden zitten dan zou het permanent niet werken toch?

Help, ik wordt er gek van. ??? :P

Stabilo

denkweb

Citaat van: Stabilo op 17-11-2003 15:45:02
Dag PJ en Denkweb,

PJ,

Dat is precies wat ik heb met  het openen van mijn auto. Alarm gaat eraf maar deurknopjes springen omhoog en gelijk weer naar beneden. Ik dacht zelf ook dat het iets met de achterklep heeft te maken omdat deze dus af en toe open is m.b.v. centrale vergrendeling maar soms ook weer op slot blijft.

Wat alleen ook bij mij gebeurd is dat wanneer ik mijn auto op slot doe, het alarm wel aangaat maar knopjes naar beneden gaan en dan weer ophoog springen. Heb jij dat dan ook?

Verder is mijn niet duidelijk hoe ik mijn achterklep mee open kan laten gaan met centrale vergrendeling. In het boekje staat namelijk, sleutel horizontaal eruit trekken = altijd op slot, sleutel verticaal eruit trekken, altijd open d.m.v. centrale vergrendeling. ALLEEN WAT IN HET BOEKJE STAAT IS BIJ MIJN AUTO ONMOGELIJK. De ene keer is mijn achterklep dicht de andere keer is mijn achterklep open.

Denkweb,

De inbouwer heeft dit al gecontroleerd en het bizarre is dat het de ene keer wel werkt en dan weer niet. Wanneer de draden verkeerd aangesloten zouden zitten dan zou het permanent niet werken toch?

Help, ik wordt er gek van. ??? :P

Stabilo

verkeerd aansluiten valt dus af, de opmerking van PJ klopt wel, de handleiding uit het serviceboekje klopt, om de klep mee te laten werken op CV moet je de sleutel een volle kwartslag omdraaien, door een kleine weerstand heen. Het niet goed werken van 1 van de deuren kan het slechte sluiten veroorzaken. Dit kun je testen door handmatig de pinnetjes van alle deuren eens in te drukken... wellicht dat er eentje niet soepel loopt?? 6 december naar de sleuteldag en zorgen dat je lid bent als dit niet werkt!!

succes!

Stabilo

Probleem is inmiddels verholpen. Wat er gebeurde was dat het slot van de achterdeur niet goed functioneerde. Alarm was prima aangesloten alleen doordat de achterdeur dus niet altijd mee openging, sluit centr.vergrendeling alle portieren ook weer. Alarm was er dan wel af maar auto op slot.

Detail. mijn auto is uit 1995, en op dit model is het onmogelijk om achterdeur onafhankelijk om slot te doen/laten. Het achterslot werkt net als elk portier. Alles gaat dicht of alles gaat open.

Greetz,

Stabilo