airco olie

Gestart door Eric Kubbe, 17-07-2009 15:00:09

Vorige topic - Volgende topic

Eric Kubbe

Weet iemand hoeveel olie er bij het koude middel moet worden toegevoegd. Ik weet ondertussen dat er ca. 750-800gr. koude middel in het systeem gaat.

-D©©©L-

Hoeveel zit er nog in ?

Eric Kubbe

Geen idee, maar met leeghalen kwam er geen olie uit. De airco boer wist me te vertellen dat er bij volvo type's waren waarbij de olie in de pomp achter blijft. Moet eerlijk zeggen dat ik hier erg aan twijfel. NB mijn airco is achteraf ingebouwd ben ik achter gekomen en niet standaard af fabriek.

Theostek

Citaat van: Eric Kubbe op 17-07-2009 17:12:38
Geen idee, maar met leeghalen kwam er geen olie uit. De airco boer wist me te vertellen dat er bij volvo type's waren waarbij de olie in de pomp achter blijft. Moet eerlijk zeggen dat ik hier erg aan twijfel. NB mijn airco is achteraf ingebouwd ben ik achter gekomen en niet standaard af fabriek.

Grootste onzin aller tijden wat jouw airco boer weet uit te kramen.. ;D

Hoe je het nu keert of draait, bij het leeg halen/vacumeren van het systeem wordt altijd olie uit het systeem gezogen!! Zelfs als er een lek is in het systeem lekt er olie weg!! waar, hoe of op welke manier doet niet terzake..
Taak is van de airco boer! om dan de puntjes op de ie te zetten en de nodige maatregelen te treffen, of dit nu een aftermarket airco is of standaard vanaf de fabriek.

Stel dat de fabrikant van de compressor een olie inhoud voorschrijft van! ik zeg maar wat 300 ml.
Wil dit niet zeggen dat er ook 300 ml! in de compressor zit!!
Dan mag je aannemen van mij dat maar slechts 50% van deze 300ml zich in de compressor bevindt..?

Je hebt dus groot gelijk dat je hieraan twijfelt.

Zelfs bij het vervangen van de filter/droger (accumulator) of consorten zal het olie niveau aangevuld moeten worden!!
Het niet naleven ervan is dat de klant na een aantal dagen/weken wederom voor de deur staat..

Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

Eric Kubbe

thnks voor deze duidelijke taal. Ik maak er werk van. Maar nu weet ik nog niet, ook niet indicatief hoeveel olie in het systeem zou moeten. X maal de hoeveelheid koelvloeistof met de compressor inhoud erbij? Of een % van de inhoud? ???

HanV70

In de zoekfunctie moet je mijn eerder antwoord op deze vraag kunnen vinden.
Er wordt precies aangegeven, bij vernieuwing van welk onderdeel, hoeveel P.A.G. olie bijgevuld moet worden.

Theostek

Citaat van: Eric Kubbe op 17-07-2009 19:51:47
thnks voor deze duidelijke taal. Ik maak er werk van. Maar nu weet ik nog niet, ook niet indicatief hoeveel olie in het systeem zou moeten. X maal de hoeveelheid koelvloeistof met de compressor inhoud erbij? Of een % van de inhoud? ???

Dat was ik ook vergeten te vermelden  :eusa_wall: er mag 7,5 tot 10 ml olie aan toegevoegd worden.
Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

HanV70

WIl je het precies weten. \
zoekfunctie     PAGOLIE    mijn bericht van 18.05.2008 geeft de gegevens