Traag reageren op het accelleren

Gestart door Tam, 07-07-2009 09:29:34

Vorige topic - Volgende topic

Tam

Beste liefhebbers,
Sinds geruime tijd een nieuwe uitlaat Simons dubbel laten monteren. Mooi diep geluid dus erg blij.
Daarna echter last van inhouden bij lage toeren. Het lijkt net of de auto niet goed verder wil oftewel een dood punt heeft. Trap je er doorheen dan pakt hij goed op. Ook op de snelweg gebeurt hetzelfde, gewoon toeren gaat uitstekend echter trek je hem door dan lijkt het of-tie ergens doorheen moet. Voor de uitlaatmontage geen enkel probleem gehad......Bougies, kabels, rotor, verdeelkap etc. vervangen ...geen resultaat. Het gekste is trouwens dat het euvel soms volslagen weg is. Je merkt dan dat het een wereld van verschil blijkt te zijn.
Heb het forum al uitgeplozen maar vind geen passend antwoord.
Suggesties zijn dan:
gasklephuis.
103-relais whatever it is.
brandstoffilter.
evt. gebruik van injectorcleaner. 
Graag een spoedige reactie. Tam T5R '95 222.000 km. Bussum :eusa_think:

bassie81

Ik heb dat ook bij mijn T-5 uit 1993....

Vooral als ie koud is lijkt ie even nodig te hebben voordat ie reageert op het gas (laag in de toeren). Bij een warme motor heb ik nog datzelfde maar dan hoger in de toeren. Hij geeft wel turbodruk maar om nou te zeggen dat ik vooruit schiet,... nee. Te weinig brandstof lijkt me (gezien het feit dat er wel turbodruk is) of wellicht een kapotte luchtmassameter.

Op gas loopt ie trouwens wel goed  ???

Morgen gaat ie voor onderhoud. Ik laat extra aandacht besteden aan de brandstofdrukregelaar (1e verdachte) en aan de luchtmassameter en wellicht de brandstofpomp en gasklephuis (alhoewel hij dan ook op gas slecht zou moeten rijden naar mijn idee)

Met een kapotte relais 103 (dit relais schakelt de brandstoftoevoer uit in geval van ongeluk) valt ie soms helemaal stil volgens mij. Het relais maakt geen goed contact meer en schakelt dus voor korte tijd de brandstoftoevoer uit.

Tam

bedankt voor je reactie...

Laat me even weten wat morgen de resultaten zijn van het "onderzoek".

Groet Tam

-D©©©L-

Ik denk dat het proberen van een andere LMM uit een goed lopende wagen wel eens de moeite waard is.

Tam

Zeer bedankt, wacht nog even andere reacties af!

thuur

Heb je de katalysator horen rammelen tijdens (de-)montage van de uitlaat?

Gr :-\

bassie81

het resultaat van het onderzoek is dat mijn auto beter gaat rijden naarmate hij dichter bij de garage komt...

en ik geen foutcodes heb, maar dat wist ik al

en dat we morgen een diagnose gaan proberen te stellen bij Rica...