volvo guard 2 alarm geen funktie

Gestart door kawa11, 28-06-2009 14:52:59

Vorige topic - Volgende topic

kawa11

hoi ik heb sinds 2 dagen weer een volvo 850 2,5 ltr 20v met een volvo guard 2 alarm system. ik kan de deuren met de afstand bediening openen en dicht doen dat funktioneerd maar het alarm niet! in de gebruiks aanwijzing staat: de auto sluiten met de afstandbediening en dan 2 x de knop "lock" drukken in drie sekonden dan zou het alarm scherp staan dat is te zien aan de sensor die op het dashboard daar moet als het goed is een led gaan blinken. maar dat doet hij niet. waaraan kan dat liggen????? grtn  marcel

Piet22

Is er wel een alarm ingebouwd? Misschien heb je alleen een centrale vergrendeling?
Dan zit er op de plaats van het alarm-relais een dummy-relais.

kawa11

nou je het zegt!? ik wist niet dat de sensor op het dashboard een dummy kon zijn. Maar ik woon en werk in duitsland en daar moet de alarm instalatie in de vaartuigpapieren staan en is daar ook vermeld in mijn papieren en ben daar dus ook maar vannuit gegaan temeer ik dat zwarte kastje met de twee knoppen heb en dat is toch de guard 2 ??? het grijze kastje is toch guard 1 ????.ENn guard 2 is toch die met het alarm??? In Nederland is dit kentbewijs deel 1 (als dat noch bestaat want ik woon hier al 16 jaar) dus ben niet meer zo op de hoogte met de nederlandse wet geving :eusa_whistle: Grtn Marcel

Piet22

Je kunt best Guard2 handzenders hebben met alleen een centrale vergrendeling.
Het alarm-relais is het 210/211 relais, dat kan ook een dummy zijn.

Lees dit draadje maar eens: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=29171
Dat gaat over een 960 met guard2 centrale vergrendeling.
In zijn geval is het dummy 210/211 relais blauw.
Als het een echt alarm-relais is, dan moet er ook echt "alarm system" op staan, zie het zwarte 210/211 relais naast het programmeer apparaat.