Dag dag versnellingsbak:

Gestart door irwinroks, 21-06-2009 20:53:03

Vorige topic - Volgende topic

irwinroks

Hoi iedereen:

Na een gezellig weekend te hebben gehad van de volvo 300 club rij ik op de terugweg samen met een vriend zijn t5 terug naar huis.

Na het zien van een lege A59 besloot ik opm het gas eens even lekker open te trekken. Na uiteindelijk de 200 aangetikt te hebben komt er een bocht aan om de A16 op te draaien. De bocht neem ik in zijn drie en trek hem even door tot de 5000TPM. Echter ging daarna het overschakelen naar de 4de versnelling niet meer. sjips vluchtstrook op. Aldaar geconstateerd dat mijn versnellingsbak het heeft begeven. http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,30709.0.html dit euvel had ik ook.
Iemand een suggestie dit het voordeligst op te lossen?  specs. 850 20V Sportsline lpg-g3 500.000+.

Ik heb overigens dennis850estate al een privebericht gestuurd.
Er is gewoon niets beters in mijn ogen.. Of ben ik nu naief ;)

--BUMP--

Oei, da's mooi balen Irwin. Wat is precies het probleem dan? Schakelt hij helemaal niet meer, of alleen de 4e (en 5e) versnelling niet?
Net nu we het er over hadden dat je de 5 ton er niet aan af ziet..... :-\

irwinroks

Jah idd. baal er echt van. Najah je ziet het ook niet :P maar je voelt en merkt het toch wel aan zoiets. Hij schakelt af en toe wel. Maar er gebeurt vervolgens helemaal niets. In zijn vrij pakt hij hem namelijk toch. Heb ook met het slepen mijn koppeling moeten inhouden anders ging het niet goed.

arjenT5R

Kan er niet een schakelkabel gebroken zijn of uitgerokken of weet ik wat?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

irwinroks

Nee, alles wijst er op dat het de bak zelf is.

Ben vandaag  naar een locale garage geweest en een prijsopgave gedaan. Als ik zelf de bak aanlever dan gaat het mij incl een compleet nieuwe koppeling, drukgroep en lager €600,- kosten. Valt me nog alleszins mee moet ik zeggen. Hij staat nu ingepland voor 12juli.

bastiaan arissen

Citaat van: irwinroks op 22-06-2009 16:10:40

Ben vandaag  naar een locale garage geweest en een prijsopgave gedaan. Als ik zelf de bak aanlever dan gaat het mij incl een compleet nieuwe koppeling, drukgroep en lager €600,- kosten. Valt me nog alleszins mee moet ik zeggen. Hij staat nu ingepland voor 12juli.

Dat valt nog mee. ligt er alleen aan wat ze vervangen in de bak. Vind het een beetje vreemd dat ze van te voren al weten wat het kost. Weten ze al wat er in de bak kapot is? ligt het hart van de koppeling er  niet uit of zo?

Groeten bastiaan

-D©©©L-

Citaat van: bastiaan arissen op 22-06-2009 16:57:47

Dat valt nog mee. ligt er alleen aan wat ze vervangen in de bak. Vind het een beetje vreemd dat ze van te voren al weten wat het kost. Weten ze al wat er in de bak kapot is? ligt het hart van de koppeling er  niet uit of zo?

Groeten bastiaan

Ik denk dat ze niet zoveel vervangen in de bak, die moet gewoon werkend  aangeleverd worden.

bastiaan arissen

Citaat van: -D©©©L- op 22-06-2009 16:59:57
Citaat van: bastiaan arissen op 22-06-2009 16:57:47

Groeten bastiaan

Ik denk dat ze niet zoveel vervangen in de bak, die moet gewoon werkend  aangeleverd worden.

Ja dat denk ik ook. Weet niet wat de onderdelen van een volvo bak kosten.
Wil eventueel ook wel even de bak na kijken voor je!

Groeten Bastiaan.

irwinroks

Zelf lever ik een goede bak aan. De garage demonteert mijn oude bak en koppeling en stoppen er 2 nieuwe voor terug. Ze hebben dit bij die garage al eerder gedaan en konden daarom zeggen wat het kost.

irwinroks

Zo. Van het weekend wordt de 850 weg gebracht naar de garage voor een nieuwe versnellingsbak met koppeling drukgroep en druklager. Heb een bak gevonden met maar 126.000km en 3 maanden garantie voor 225 euro. Donderdag wordt ie geleverd. Totale kosten komen nu dus incl btw op 825 euro. Valt me alleszins mee.