sleutel / afstandbediening inleren

Gestart door mdl, 19-10-2009 20:47:39

Vorige topic - Volgende topic

mdl

Ik heb een nieuwe afstandbediening bij een Volvo dealer gekocht. Ze hadden alleen niet direct tijd om hem in te leren. Is dit zelf te doen, en zo ja, wie kan mij het geheim van de smit vertellen?
Het betreft een 850 uit 1996.

Michiel

sean850

even de zoek functie gebruiken staat wel meer over geschreven :D

gltman

aan je bouwjaar te zien heb je een guard II (kleine grijs/zwarte kastje) is heel simpel:

houdt alle handzenders die je bij de auto hebt gereed,
sluit alle portieren, ook motorkap en kofferklep, schakel achter elkaar vijf keer het contact aan en uit (plus minus 2 sec. op cintact houden en er weer af) wanneer je hem de vijfde keer op contact zet zal je zien dat het knipperledje snel achter elkaar begint te knipperen, nu moet je achter elkaar de handzenders bedienen die je wilt gebruiken, als het alarm de handzender herkent gaat het ledje constant branden op het moment dat je op de afstandbediening drukt, hierna doe je de volgende en de evt 3e .
Dit moet allemaal in een keer gebeuren anders wist hij de andere uit het geheuiogen en werk alleen de laatst geprogrameerde.

succes groeten!

reneetje

Citaat van: gltman op 19-10-2009 21:03:57
aan je bouwjaar te zien heb je een guard II (kleine grijs/zwarte kastje) is heel simpel:

sluit alle portieren, ook motorkap en kofferklep, schakel achter elkaar vijf keer het contact aan en uit (plus minus 2 sec. op cintact houden en er weer af) wanneer je hem de vijfde keer op contact zet zal je zien dat het knipperledje snel achter elkaar begint te knipperen, nu moet je achter elkaar de handzenders bedienen die je wilt gebruiken, als het alarm de handzender herkent gaat het ledje constant branden op het moment dat je op de afstandbediening drukt, hierna doe je de volgende en de evt 3e .
Dit moet allemaal in een keer gebeuren anders wist hij de andere uit het geheuiogen en werk alleen de laatst geprogrameerde.

succes groeten!

Grijs/zwarte kastje was toch niet meer leverbaar, en in een 96 'er zit volgens mij geen zwart/grijs kastje, aaar een klein zwart kastje...... :-\
Even beschrijven welke je hebt , maar denk dat de dealer dit toch moet doen
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Jeff

Mocht je deze afstandsbediening hebben dan is het zeer makkelijk zelf te doen binnen paar minuten ;)

Je gaat in de auto zitten,

- Draai van stand o tot stand || met je sleutel in het contact 5 keer achter elkaar
- LET OP! De 5de keer laat je hem op zijn contact staan
- Druk nu een voor een (om en om) op alle afstandsbedieningen die je hebt op een willekeurige knop.
- Draai nu de sleutel naar stand o en trek hem uit het contact slot.

Als het goed is moeten nu al je afstandsbedieningen werken!

Suc6 ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

mdl

Dit is inderdaad de afstandbediening die ik heb.
Ik heb nu één werkende en één die niet werkt.

Als ik met de niet werkende de actie zoals beschreven uitvoer, werkt de andere dan nog wel?
Ik vrees een beetje dat ik straks zonder werkende zit en dan is het ook wat lastig naar een dealer rijden.

Michiel

Jeff

Bij stap drie moet je alle 2 de afstandsbedieningen in drukken om en om, zodra je dit gedaan hebt dan zet je het contact eraf en allebij de afstandbedieningen moet nu werken.

Ik heb er 3 werkend gekregen zo, dus zal vast goed komen ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

gltman

Citaat van: reneetje op 19-10-2009 22:24:04
Citaat van: gltman op 19-10-2009 21:03:57

succes groeten!

Grijs/zwarte kastje was toch niet meer leverbaar, en in een 96 'er zit volgens mij geen zwart/grijs kastje, aaar een klein zwart kastje...... :-\
Even beschrijven welke je hebt , maar denk dat de dealer dit toch moet doen

grijs zwart bedoel ik antraciet mee, de beschrijving die ik geef is voor een guard II, die lichtgrijze kastjes is guard I

mdl

Alvast bedankt voor de info. Komend weekeind ga ik een poging wagen.

Michiel

mdl

Nou dat werkt bij mij niet..

5 maal achter elkaar van 0 naar II de laatste keer in 2 laten staan.
Dan de abs, maar bij de eerste (die ook werkte) gaan de knipperlichten al knipperen.
Na alle abs gedaan te hebben, contact uit en... alleen de eerste, die al werkte, doet het.

??

Jeff

Dan heb je hoogst waarschijnlijk een afstandsbediening die niet goed meer is! Ik heb het namelijk ook zo uitgevoerd en dit werkt prima. :eusa_whistle:

mdl

Dat mag ik niet hopen. De ene doet het nu gewoon en de andere heb ik nieuw gekocht bij de dealer. Die had alleen niet direct tijd dus dacht ik dat kan ik zelf ook.
Helaas, mij lukt het niet.