distributieriem

Gestart door deeters, 07-07-2009 10:00:10

Vorige topic - Volgende topic

deeters

kan iemand mij helpen ik ben mijn timing van de nokkenas kwijt

-D©©©L-

Da's wel heel summiere informatie.  :eusa_think:

Welkom op het forum overigens.  :)

joebar

Citaat van: deeters op 07-07-2009 10:00:10
kan iemand mij helpen ik ben mijn timing van de nokkenas kwijt

Als ik een DR moet vervangen , kijk ik NOOIT naarafsteltekens.......
Voor ik de riem er af haal, teken ik alle poulies af, en de riem kan er dan af, en gewoon zorgen dat alles er weer opkomt zoals het zat. Dan heb je nooit problemen met timing of blokkeergereedschap, heb er al honderden gedaan, nog nooit problemen gehad?
Maar goed dit helpt jouw nu niet verder , maar vertel eerst even welk blok, benz, diesel, bj, enz

joebar

Voor de benzine modellen als volgt....
Op de nokkenas poelies staan tekens, op de cilinderkop ook, inlaat komt op ongeveer 5 voor 12 te staan, uitlaat op ongeveer 5 OVER 12.....
Op de krukaspoelie staat een merkteken dat moet precies recht omhoog staan op 12 uur overeenkomstig met het teken op het onderblok.....
alle andere rollen, WP en dergelijke hoef je niet naar te kijken

deeters

ik rij met een 2.5l 10v op lpg rond van bj 95  ik had alles op tijd gezet en gemerkt maar de vorige eigenaar had loctite op de bout van de spanrol gedaan dus helemaal niet los te krijgen distr zijde gestript en spanrol met de flex eraf geslepen

-D©©©L-

Heb je ook de poelies van de nokkenassen gehaald ?

deeters

ja dat is net het probleem dus moet ik de stand van de nokkenassen weten

GermanR

Aan de andere kant van de poelies de verderlerkap en de nokkenas sensor er af halen. De gleuven die in de nokkenassen zitten moeten gelijk zijn met de cilinderkop. Waarvan de de uitlaatkant aan de onderkant en de inlaatkant aan de bovenkant van de kop moet zitten. De gleuven zitten niet in het midden van de nokkenas. Of Speciaal gereedschap bij de dealer lenen of ergens anders en deze monteren. Krukas in de goeie positie zetten. De nokkenassen er op zetten en niet aan draaien. De riem er op zetten en door de spanner op spanning zetten. Daarna de nokkenaspoelies aandraaien. 20nm. Dan zouden de merktekens ook weer overeen moeten komen. Mits je de poelie op de goeie plek heb gezet van de 3 gaten.

Succes.

deeters

bedankt, voor de goeie info het heeft mij zeker geholpen alles op tijd te zetten!
de DR is al gemonteert bijna alles klaar kan morgen weer rijden! nog maals bedankt
, heb er veel aan gehad!!