distributieriem stuk

Gestart door remcovolvo850, 04-09-2011 23:05:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

remcovolvo850

Gister met het mooie weer even een rondje Zandvoort met het gezin, Op de boulevard hoorde ik een raar geluid onder de auto eerst dacht ik iets los aan de uitlaat of zo maar twee tellen laat slaat de moter af en is de ie dood  :'( :'( grote plas koelvloeistof onder de moter ter hoogte van de riemen, Toen de slepert kwam was het de diagnose snel gesteld distrubutieriem stuk! (deze zat er pas 50K op) Auto staat nu in depot van de sleper en wordt morgen naar de volvo dealer in beverwijk gebracht.
Ik ben benieuwd wat dit geintje me gaat kosten en hoe dit kan gebeuren (riem moet 140K meegaan toch?)
Hoop snel van de garage te horen war er allemaal precies stuk is iemand ervaring hiermee? (2.0 10v)

Gr. Remco

Sbv

Waterpomp bij laatste distri wissel niet vervangen en deze nu gestopt ?
Is het bij een dealer gedaan, de laatste wissel, indien ja, in ieder geval eens vragen wat en hoe

ulkeman

gaat een dure operatie worden dan......

denk aan kapotte kleppen enz,


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

-D©©©L-

Wie heeft die riem gewisseld en wanneer ?

MarcoV

Hoop voor je dat het meevalt maar dit staaft wel weer het belang van alles vervangen met de distributie wissel dus ook de waterpomp!
Succes ieg met de reparatie,

MarcoV :-\

daytonawim

Ai Ai Ai, dat gaat waarschijnlijk flink knaken kosten.....  :'( :'( :'( :'(

Voor die tijd geen rare geluiden gehoort onder de kap ?

Ander blok er in zetten zou ook een optie kunnen zijn.

Ben benieuwd naar de reactie van de garage die de riem heeft gewisseld

thuur

Maakt het nog uit na 50k wie de riem heeft gewisseld? Ik zou me eerder afvragen of de riem ook daadwerkelijk is vervangen 50K geleden...

Sterkte!


Gr :eusa_think:

remcovolvo850

Ik heb de auto nu ruim een jaar en ongeveer 35K mee gereden toen ik hem kocht (via het forum) is me verteld dat de riem, waterpomp, kopeling en keringen  in een keer allemaal zijn gedaan bij een bevriende garage dus daar kan ik zoiezo geen aanspraak op maken!
Waterpomp klint aannemelijk aangezien er koelvloeistof lekte of kan dit nog ergens anders vandaan komen?

Alvast bedankt voor de reacties Gr. Remco

UserID6342

#8
Balen voor je, misschien is de al eerder geopperde 'oplossing' iets voor je.  Zou er ook een ander blok inhangen en dan meteen naar een 2.5-10V toe.  Dan hoef je ook niet al te veel aanpassingen te (laten) maken en is hoogstwaarschijnlijk vele malen goedkoper als de kop laten reviseren, vervangen, etc.  Een goed 2.5-10V motortje incl. ECU mag niet meer kosten als een 250-300 euro.  Dan heb je in ieder geval een indicatie.

Luc

K#t met een hoofdletter. Waterpomp hoeft maar om de andere distributiewissel, zeggen ze, ws heeft je vorige eigenaar gedacht daarop te bezuinigen. Een 2.5 of 2.0 10v motor kun je doorgaans wel bij Autorima, of Marans, (minder kans bij) Estateservices, Scandcar, Nordicar, Ebay, of vaak zelfs, bij een clublid uithalen. Goed zoeken op marktplaats kan natuurlijk ook.
En een 2.5 10v ipv een 2.0 10v, maakt een heeeel verschil, loont zich echt wel.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet