motor management lampje

Gestart door perlaboy, 22-08-2009 23:12:42

Vorige topic - Volgende topic

perlaboy

Hoewel er al veel over geschreven is denk ik dat het toch om een bijzondere storing gaat. Het lampje van het motormanagement gaat telkens branden. Na het afkoppelen van de min pool van de accu is het lampje uit. Na een start en bij de eerste stationair loop blijft het uit. Stationeer looptde auto goed maar op het moment dat ik weg rijdt dan gaat het lampje weer aan. Soms na 1 km en soms direct. Luchtfilter nieuw, stappen motor schoon, lamba doorgemeten. Geen storingen kunnen vinden, ook niet opgelost na het reinigen van het brandstofsysteem. Uitlezen wijst op lambavoor maar bij het vervangen van de voorste lambda blijft de storing terug komen. De motor loopt echt gewoon goed.

Koppeling sensor geeft juiste weerstand en de remsensor geeft ook de juiste weerstand waarden.

V70 01-2000, 245000 km, benzine 2.4 5 cil, geen turbo!

Graag tips

reneetje

Vacuum slangenwinkel nalopen, 9 van 10 x is het ergens een miniscuul lekje , wat moeilijk te vinden is.

Goed kijken en bij alle bochten van de slangetjes even de andere kant op buigen, eventueel met een bus remmenreiniger de moeilijk bereikbare slangetjes inspuiten (hierbij de motor gewoon stationair laten draaien), en luisteren of het toerental hierop reageerd.

Bdw ,vaak gaat dit gepaard met een iets wat verhoogd stationair toerental , bv rond de 1000 ipv 850.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Jeroentjuh

peter 517

:eusa_whistle:Heb zelf een 850 20 v  van 96,, bij mij het zelfde'''het probleem kan zijn'
links voor zit je koudestartluchtmengsysteem,zit achter je beschermingplaat.
daar kom je een kast tegen met 3 stekkers,die zaten bij mij vol met vocht,
probleem opgelost,
Succes !! ;D

Emiel

francois

heb je geen fout code als het lampje brand    ???