We blijven bij Volvo...!

Gestart door 850-2.520V-Driver, 09-07-2009 19:55:00

Vorige topic - Volgende topic

850-2.520V-Driver

CiteerWaarschuwing: er zijn al zo'n 120 dagen geen berichten meer geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, denk erover om een nieuw topic aan te maken.

Even getwijfeld wat te doen met dit topic, maar goed, ter nagedachtenis gaan we dr maar gewoon mee verder.

Intussen staan er 3 heren op de inrit. Op de inrit? Jazeker, want eigenlijk al sinds de brand wilden we weg uit ons appartement. Liever gisteren dan vandaag. Weg uit de stad en daarmee weg uit de ''ghetto'' zoals wij het ondertussen noemen. Er is daar nog veel meer voorgevallen en wij waren simpelweg op.

We kwamen niet meer ''thuis'' en geloof me dat je dat opbreekt op een gegeven moment.

Ineens was daar de kans: een klein boerderijtje met -heel belangrijk- een garage en een grote hobbyruimte. Meerdere inritten, voortuin, achtertuin zooitje slaapkamers, flinke huiskamer, flinke leefkeuken, wijn/bierkelder (;D) en...

Een berg werk:

Maar ik had er natuurlijk alles voor over om ASAP de belangrijkste dingen in te kunnen pakken ;):

en een lift tegen die ...flat aan te kunnen zetten:

Aldus geschiedde.

Ondertussen was ik tevens bezig mij het het vak ''stukadoor'' meester te maken:

Waarbij ik toch enkelen heb verbaasd met de geleverde kwaliteit, niet in de laatste plaats mijzelf.....

Dus klaar...? Nee. Ik zit nog middenin de rotzooi maar het krijgt aardig vorm. Aangezien ik ook nog wat vakantiedagen over wil houden ben ik aangewezen op de avonden, weekenden en thuiswerk weken.

Op de 1ste verdieping ben ik aardig klaar en het grote gedeelte van de woonkamer begint er ook op te lijken na het texen:

Ondertussen ook alle electriciteit van de bovenverdieping en woonkamer tot in de meterkast vernieuwd. 60 jaar oude, brokkelende, vinyldraad in metalen buizen is niet mijn ding :eusa_shifty:

Maar goed.

Ik duik natuurlijk dit topic niet op uit de archieven van het Volvo850Forum om alleen m'n kluswerkzaamheden te laten zien.

Nee, ook m'n garage natuurlijk:

Ik ga 'm nodig hebben, want het rijtje Volvo's is namelijk wat gegroeid sinds afgelopen vrijdag ;D ;D ;D

Welkom:

Een 5 cilinder diesel in plaats van een 5 cilinder benzine die ik voorheen gewend was. Met een RICA kuurtje...
Leuke wagen. Komt van een liefhebber die er met moeite afstand van moest nemen. Boekje heeft keurig alle stempels van Volvo Dealer de Beemd en de algehele staat is super.

Heb zeker wat puntjes op de i te zetten maar dat is ook niet vreemd na 10 jaar. Auto is keurig afgeleverd met een verse APK, nieuwe schijven + blokken voor en een nieuwe sensor bij het koppelingspedaal.

Uitvoering: Momentum met RTI, Dolby Surround, afneembare trekhaak, Nivomats, Volvo sportonderstel (?) ligt dus wat lager en is behoorlijk stug, set 17'' wintervelgen/banden erbij en 295K ervaring.

Plannen: Genoeg. Maar eerst heb ik nog heel wat te klussen. En ook al is mij deze V70 door mijn vriendin aangepraat (fijn een Volvo liefhebster als vriendin ;)) het huis krijgt toch echt de hoogste prio de komende tijd.

Overall: Me (eindelijk weer eens) happy :eusa_dance:

hathü

Zo je bent goed bezig, gefeliciteerd met je boerderij en je nw Volvo. :eusa_clap:

The Volvoboy

Ziet er goed uit allemaal! :D Gefeliciteerd 8)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

BBS

Mooi :eusa_clap: :eusa_dance: Heb je ook een foto van de buitenkant het boerderijtje?
Volvoloos....

850-2.520V-Driver

Citaat van: hathü op 02-06-2014 22:58:47
Zo je bent goed bezig, gefeliciteerd met je boerderij en je nw Volvo. :eusa_clap:

Thanks, met beide heel erg blij!

Citaat van: The Volvoboy op 02-06-2014 22:59:50
Ziet er goed uit allemaal! :D Gefeliciteerd 8)

Thanks! De V70 moet nodig gepoetst/gepolijst worden.... :eusa_angel: ;D

Citaat van: BBS op 02-06-2014 23:07:21
Mooi :eusa_clap: :eusa_dance: Heb je ook een foto van de buitenkant het boerderijtje?

Zeker, het is niet heel speciaal van de buitenkant hoor ;):

rogerV701998

Gefeliciteerd met jullie nieuwe stek!

Ziet er netjes uit.

rico

Mooie plek en lekker ruimte om je heen,veel plezier daar!

BBS

Niet speciaals? ??? Dat is een perfect plekkie man! :D
Heel veel woon plezier op jullie nieuwe stekkie :eusa_clap:
Volvoloos....

glenfiddich1983

Mooi dat je afstand hebt kunnen nemen van dat ghetto en op naar betere tijden! Gefeliciteerd met de nieuwe stek!
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

UserID6342

StefanCJ

Wow, mooi plekje zeg! Lekker groot maar toch knus, knap stucwerk ook van je  :eusa_clap:, mooi wagenpark, garage en lekker de ruimte buiten.

In welke plaats lag het ghetto?

850-2.520V-Driver

Haha, dankjewel allen!

Het is idd een heel verschil met een appartementencomplex maar dat is ook wat we wilden.

Ik ben teruggegaan naar het dorp waar ik ben geboren. Sterker nog, als ik uit het raam kijk, kijk ik tegen dat perceel aan:

Mijn oom en tante wonen daar nog. Tevens staan daar de paarden van mijn vriendin.

Citaat van: BBS op 03-06-2014 08:06:42
Niet speciaals? ??? Dat is een perfect plekkie man! :D
Heel veel woon plezier op jullie nieuwe stekkie :eusa_clap:

Haha, klinkt idd een beetje stom. Maar het huis zelf is wat "basic" opgetrokken. Zo ging dat in die tijd. Was er weer wat geld, dan werd er weer wat neergezet, vaak met andere stenen.
Het is idd een perfect stekkie. Leuk dat er ontzettend veel toeristen op af komen en je dan te bedenken dat je er het hele jaar van kunt genieten.

Nog leuker... Geen directe buren, aan 1 kant zelfs helemaal geen :evil:

Citaat van: StefanCJ op 03-06-2014 09:17:22
Wow, mooi plekje zeg! Lekker groot maar toch knus, knap stucwerk ook van je  :eusa_clap:, mooi wagenpark, garage en lekker de ruimte buiten.

In welke plaats lag het ghetto?

Eindhoven.. Op zich niks mis mee maar wel het stuk waar ik woonde..

De druppel was bij mij een ruzie met een medebewoner die mij zei "dat ik even moest komen". Dat heb ik dus ook maar even gedaan waarna het wat stilletjes werd :eusa_think:

Voor mezelf lag ik daar niet wakker van maar ik heb ook een vriendin die 's avonds veilig thuis moet kunnen komen. Ook op dagen dat ik er evt niet zou zijn.

Als ik de woorden van mijn Poolse buurman terug lees in m'n telefoon:

Het is goed zo ;)

Gijs87

Ach, die stenen kun je schilderen en dan lijkt het opeens uit 1 geheel te bestaan!

Heerlijke verandering van woonruimte! Laat ik hopen dat ik die stap ook nog mag maken met mijn vriendin.
C70 2.3 T5, Saffron Pearl, 1998

Marty__Mouse

Goed bezig met de nieuwe aanwinst qua Volvo (leuk rijtje zo) en het nieuwe optrekje! Mooi!!

En wat Gijs zegt is helemaal zo gek nog niet; alles mooi wit of grijs schilderen van buiten en het ziet er uit alsof het gloednieuw is het paleisje..  ;)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

850-2.520V-Driver

Schijnbaar had ik hier nog een topic :eusa_doh:

Eigenlijk valt er gewoon weinig te melden, alles doet min of meer wat 't moet doen. Op wat brandstoffilter, EGR klep en remklauwgeneuzel na, valt 't niet tegen eigenlijk. Op tijd de nodige beurtjes, vooral bij de C30 gaat dat hard...
Dat brandstoffilter was nog wel humor. Ik wist al dat 't dat was, maar toch nog geprobeerd ermee na m'n werk te komen. Na amper 500 meter vormde ik al een aardige file aangezien de auto iedere x afsloeg. Leuker was dat ik deze file een boete bespaarde aangezien er iets verderop een agente achter een boom met een lasergun stond ;D

Maar enfin. Voor de N komt er een grote beurt incl. distributie aan. Aangezien dat een leuke wordt, maar eens aan het rond-shoppen. Al wat prijzen opgevraagd, maar in alle gevallen kom ik tot nu op dezelfde prijzen als die van m'n vaste garage. Tips zijn dus welkom ;)

Verder nog een vraagje voor de kenners op dit gebied:

Vriendinlief wilde graag 18'' inch Pegasus onder de C30. En ik eigenlijk ook wel onder de N.
2 setjes gekocht, waarvan 1 set opknappers, aangezien ik geen haast heb. De dame in kwestie wel want, die reed ondertussen op slicks :o

Maar hebben wij nu 2 sets imi? Volgens mij wel, het maakt me ook niet uit, maar ben wel heel benieuwd ;D

En gewoon omdat het zo lekker staat: