achterruitsproeier pompje weer teug plaatsen

Gestart door yurigagarin, 16-07-2009 00:41:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

yurigagarin

Beste forumleden,
Allereerst wil ik jullie allemaal bedanken omdat ik al heel wat kennis hier heb kunnen vinden. Voor nu zit ik met een probleem met mijn achterruitspoeierpompje OP het reservoir. Deze heb ik eruit gehaald en inderdaad toen liep er veel water uit de tank, dat stond eerder ook in een topic. maar ik krijg het pompje er niet meer goed in. Wat is de truuc?

Hier op het forum staat het nodige hierover maar eigenlijk niks over het weer terugzetten van het pompje. Aan de onderkant van dit witte pompje zit ook een tuitje en in de tank lijkt wel een slangetje te zitten. Zou deze daarop horen?

yurigagarin

Mensen ik ben eruit. Zodat iemand met het volgende weleens geholpen kan zijn hier dus mijn oplossing.
Aan het pompje bovenop de tank (achtersproeier) hoort een tuitvormig rubber te zitten wat het gat tussen de pomp en tank afsluit. Bij het ontbreken hiervan loopt de tank steeds leeg. Kosten van dit rubber 2 euro bij de dealer.

mehn

Ik snap het probleem niet helemaal.

Er zijn 2 pompjes: eentje zit in de tank en eentje hang los naast de tank aan de kokerbalk.
De pomp die in de tank zit is voor de voorruit en de pomp die los naast de tank zit is voor de achterruit. Aan de onderkant van het reservoir zit een aansluiting. Van daaruit moet er een slangetje lopen naar de losse pomp. Aan de andere aansluiting van de losse pomp zit de slang die naar de achterruit loopt.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

HanV70

Wat ik begrepen heb: de tank met de pomp van de achterruit boven op de tank is een later type, met de pomp los van een eerder type.
Er zijn dus twee verschillende type in omloop.
Of zijn er misschien een aantal auto 's door een handige monteur van een standaardpomp voorzien, op deze manier.

mehn

Zou kunnen, maar TS geeft geen enkele hint over welke auto hij heeft.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

yurigagarin

Voor de volledigheid het betreft hier een v70 uit '97.
En inderdaad zijn er twee pompjes. Het ging hier om het pompje bovenaan voor de achterruit. Deze staat dus eigenlijk los buiten de tank geprikt op een rubber die verdwenen was. Wat Mehn zegt over de leidingen klopt ook.