mistachterlicht werkt niet

Gestart door de boekhouder, 25-07-2009 16:05:26

Vorige topic - Volgende topic

de boekhouder

M'n mistachterlicht werkt niet.

Zekering is goed (voor de zekerheid toch vervangen), lampje is goed, controlelampje in dashboard gaat branden.

Uit de gebruiksaanwijzing kan ik trouwens niet opmaken welk lampje het moet zijn. Bij de 5 deurs versie is het mistachterlicht lampje nr. 6 (links); dat nummer staat echter niet op de plaatjes.

Iemand een suggestie?
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

-D©©©L-

Heb je een trekhaak met mistlamp afschakeling ?!

de boekhouder

als ik de caravan aankoppel, werkt ook de mistlamp op de caravan niet
(dd.)

UserID6342

Even achter bij de lampunits met een proeflampje meten of je idd wel spanning op de draad hebt.

de boekhouder

En welk lampje zou het moeten zijn?
(bovenste of onderste unit / lapmje)
(dd.)

UserID6342

Weet ik zo niet want ik heb geen estate.  Maar dat maakt verder niet uit hoor, als je met een proeflampje bij de linkse lampunits meet met de mistlampschakelaar op aan en je gewone verlichting ook aan dan moet je op 2 draden in ieder geval prik hebben (ene kant van het proeflampje wel aan goede massa leggen) en dus je lampje aangaan. 

Heb je maar op 1 draad spanning staan dan gaat er iets niet goed tussen de schakelaar / relais en de lampunit en zou ik dus de draad doormeten cq vervangen.  Een van de mensen hier weet wel in welke lampunit links zich het mistachterlicht bevind.  Dat scheelt je dan alvast een stuk zoekwerk.

mehn

Citaat van: de boekhouder op 25-07-2009 20:39:30
En welk lampje zou het moeten zijn?
(bovenste of onderste unit / lapmje)

Pagina 5:8 van het instructieboekje. Zal bij een V70 vast wel hetzelfde zijn.

Aangezien dit een gecombineerd lampje is moet er een lampje in met 2 gloeidraden.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: