metail geluid

Gestart door multiklep, 15-07-2009 19:53:33

Vorige topic - Volgende topic

multiklep

Beste mensen,

bij het rustig rijden, hoor ik een hoog metalig geluid alsof er iets aanloopt. Trap ik het rempedaal heel lichtjes in, dan lijkt het over te gaan. Het geluid is er zowel rijdend in rechte lijn als  :eusa_think:
wel in bochten. Verder ruik ik bij het starten een benzinelucht, dat snel verdwenen is. Hebben jullie een idee wat de oorzaken zijn?

sean850

remblokken misschien op, kijk je blokken voor en achter even na best kans dat je metaal op metaal zit dan moet je dus ook gelijk de schijven vervangen

razorx

Het zou ook je beschermplaat achter je voorste remschijven kunnen zijn.
Even voelen en eventueel wat verbuigen.

thuur

Kan ook een randje aan je remschijven zijn wat net aanloopt tegen de blokken. Je kunt de blokken dan iets schuin vijlen zodat het randje het blok niet raakt.

Gr 8)

multiklep

Dank voor jullie reacties! Maar als het de remblokken of de beschermplaat zijn, dan zou het een ononderbroken geluid moeten zijn.... Bij mij is het echt: gling, gling, gling, ipv wat jullie bedoelen gliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.....ing! Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel. Kan de schijf krom zijn?
Groet.

multiklep

bestaat er een foto van de remschijf + remblokken en beschermplaat hier op het forum?

Groet.

thuur

Citaat van: multiklep op 16-07-2009 08:08:29
Maar als het de remblokken of de beschermplaat zijn, dan zou het een ononderbroken geluid moeten zijn.... Bij mij is het echt: gling, gling, gling, ipv wat jullie bedoelen gliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.....ing!

Dat bedoel ik helemaal niet..

Citaat van: multiklep op 16-07-2009 08:13:54
bestaat er een foto van de remschijf + remblokken en beschermplaat hier op het forum?

Vast wel 8)

Gr :D

multiklep

sean850

het zou kunnen dat je schijven krom zijn

komt het geluid van de voor kant of van de achter kant das misschien ook makkelijk dan lokaliseer je heb probleem al beter.
trilt je stuur als je remt?? --> zo niet dan zijn het niet je voorste schijven

razorx

Citaat van: multiklep op 16-07-2009 08:08:29
Dank voor jullie reacties! Maar als het de remblokken of de beschermplaat zijn, dan zou het een ononderbroken geluid moeten zijn.... Bij mij is het echt: gling, gling, gling, ipv wat jullie bedoelen gliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.....ing! Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel. Kan de schijf krom zijn?
Groet.
Hoeft niet per sé.
Ik had ook gling gling gling,  ;D met name in bochten. Was bij mij de beschermplaat.
Ik had en heb geen kromme schijven, bubbeltjes in de weg en zo i.c.m. de beschermplaat kunnen dit ook doen.

multiklep

Ik ben toch benieuwd hoe die beschermplaat er uit ziet.... :eusa_think:

razorx

Citaat van: multiklep op 16-07-2009 21:12:41
Ik ben toch benieuwd hoe die beschermplaat er uit ziet.... :eusa_think:

Niet lullig bedoeld, maar gewoon even kijken onder je wielkasten voor.
Aan de voorkant van de kast kan je hem het makkelijkst zien.
Soort van afdekplaat tegen oprukkend gesteente. Ietsje meer naar binnen dan je schijven.

multiklep

Die plaat! Maar dat zit op een behoorlijke afstand van het wiel, de schijfrem en de remblokken?!  :eusa_think:

elianmars

Citaat van: multiklep op 16-07-2009 23:12:03
Die plaat! Maar dat zit op een behoorlijke afstand van het wiel, de schijfrem en de remblokken?!  :eusa_think:

Heb je wel de goede plaat in gedachten? De plaat die Yits bedoelt zit vlak naast de remschijf.

Ik heb 't ook een keer gehad dat-ie iets verbogen was en aanliep.

multiklep

Bedankt, ik zal eens kijken! ;D