Even voorstellen

Gestart door noknokius, 20-07-2009 15:46:09

Vorige topic - Volgende topic

noknokius

Ik zal me eventjes voorstellen, is wel zo netjes dacht ik.

Mijn naam is Guus, ik ben 26 jaar, kom uit Deventer en ik rij momenteel in een Saab 900i uit 1992. Deze Saab rijden we op gas en daar ligt nu ook het 'probleem'. We hebben zeer recent gezinsuitbreiding gehad en daardoor sjouwen we nu wat meer mee dan voorheen. De gastank neemt echter te veel plaats in, dus we zijn op zoek naar iets groters. De voorkeur ging uit naar weer een Saab, maar aangezien je bij een Saab-station al snel uitkomt bij een 9-5 hebben we verder moeten kijken. Zo zijn we bij Volvo uitgekomen, de Volvo 850 estate, ook bij voorkeur weer op gas.
Via dit forum hoop ik wat wijzer te worden over de do's en don'ts bij de aankoop van een 850. Tips zijn altijd welkom, ook van een 850 die te koop staat. Qua uiterlijk hoeft het geen concoursstaat te zijn, dat de techniek en het onderhoud goed is vind ik veel belangrijker.

henry classic v70

Wat zoek je precies; G2 of G3?
wegenbelasting is mider met G3, kan zijn dat de aanschafprijs dan iets hoger ligt.
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

noknokius

Dat maakt me op zich niet zo veel uit. G3 is, zoals je al zegt, goedkoper qua wegenbelasting, maar ik rij nu ook met een G2 installatie dus dat verschil zal ik niet echt merken denk ik.

Miel850

Welkom...

Wellicht zul je het verschil merken nu je gezinsuitbreiding krijgt?  ;D

Succes!

Miel850
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

PeterLwd

He Guus,

gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding ;D

Ik heb vorig jaar om dezelfde reden een 850 gekocht. Het bevalt me prima! Ik heb een 855 T5 op benzine. Een schaap in wolfskleren ;)

Ik verwacht ook gezinsuitbreiding maar ik groei de volvo uit. (Er komt namelijk (weer) een tweeling aan). Die van mij staat dus te koop. Als je belangstelling hebt moet je maar even via pb reageren.

Peter

bupozaanstad

Hey Guus als je denkt aan een G2 waarom dan geen TDI? Belasting is ook wel hoog maar je rijdt wel gemiddeld 1 op 15 tegen 1 op 7 op gas.

noknokius

Citaat van: bupozaanstad op 21-07-2009 16:25:13
Hey Guus als je denkt aan een G2 waarom dan geen TDI? Belasting is ook wel hoog maar je rijdt wel gemiddeld 1 op 15 tegen 1 op 7 op gas.

Daar zit wat in. Weer een optie erbij.

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

thuur

Citaat van: PeterLwd op 21-07-2009 16:16:29
Ik heb een 855 T5 op benzine. Een schaap in wolfskleren ;)

:eusa_think:

Welkom!

Gr 8)