Elektrische koplamp hoogte verstelling - aansluiting zoek

Gestart door thijsj, 03-07-2009 01:46:25

Vorige topic - Volgende topic

thijsj

Ik ben begonnen elektrische koplamp hoogte verstelling te installeren in mijn 854 T-5 uit '95. De onderdelen, te weten de motortjes en de knop, heb ik. Er komen ook stekkers uit bij de koplampen, waarvan de draadkleuren kloppen met die van het schema(oranje-wit, blauw, oranje-zwart).

Naar verluidt zou de knop ook voorbedraad zijn en op een passende stekker met soortgelijke draadkleuren aangesloten moeten worden, maar die kan ik niet vinden.
Ik heb, omgekeerd op de bestuurdersstoel liggend ::), gezocht, maar kan niks vinden. Wel bijvoorbeeld de stekker van de in te bouwen mistlampen knop gevonden.

Is er iemand die vaker met dit bijltje gehakt heeft en me kan vertellen waar ik moet zoeken - of dat 'ie er definitief niet hoort te zitten ???

haasje

bij dirk(342)'s auto en mijn auto zat het kabeltje met connector niet in het dashboard. heb in beide gevallen 3 kabeltjes moeten trekken vanaf 1 van de 3 grote connectors onder het dashboard. Ik weet zo niet meer welke, als het nodig is laat het maar weten, dan zoek ik even of ik het kan terugvinden.

thijsj

Het zit er inderdaad dik in dat dat nodig is. Ik heb nog niet zo naar het bewuste verdeelpunt(de gele, rechter connector, lichtblauwe stekker, nrs. 11-12-13 zou het moeten zijn) gekeken, omdat je er zo slecht bij komt. Heb je voor bovenstaande oplossing het dashboard verwijderd?

UserID6342

Nee, op de sloop hebben we zo'n dikke connector eruit getrokken / geknipt en daar de kabels voor geberuikt en met krimpkousjes, etc. naar de schakelaar toe geleid.  Het dashboard hoeft er niet voor uit, die connectors kun je losklikken en dan kun je er zittend op je knie-en naast de auto zo bij.  Net zoals Erwin zegt vanaf de schakelaar 3 draden naar de connector toegetrokken en deze op de originele manier aangesloten.

haasje

De connectors kun je losklikken.

De aansluitpunten onder je dashboard zijn van de rechtse connector de aansluitpunten 50 (oranje/zwart), 51(blauw) en 52(oranje/wit). Deze gaan respectievelijk naar de pinnen 5, 4 en 3 van de schakelaar

Superskunkie

Zover ik weet zit de stekker er nooit bij het dashboard, meestal wel bij de koplampen maar dat was bij mij GLE ook nieteens het geval.
Bij mijn nieuwe T-5 wel.
Heb mijn GLE 2 weken geleden verkocht, en heb de stelmotorjes meegenomen naar m'n t-5, ik zal van de week even een fotoverslagje maken wanneer ik ze erop ga zetten. ;)

Nieuwe stekker plaatsen stelt niks voor hoor, maak je geen zorgen, kwestie van de draadjes van de stekker even verlengen en in het rode stekkerblok steken.
GEEN dashboard los enzow, gewoon enkeld de kap bij de pendalen, en voila rode stekkerblok komt tevoorschijn.
meer als 5 min is het echt niet!

Dus hou het forum even in de gaten, denk dat ik een nieuw topic open voor het fotoverslagje.

Tonnie

thijsj

Top, dit gaat dan nog een goede afloop tegemoet! ;)

Citaat van: foeksiefoeks op 05-07-2009 11:02:55
Dus hou het forum even in de gaten, denk dat ik een nieuw topic open voor het fotoverslagje.
Misschien is het het handigst om het hier gezamenlijk te houden. Er is bar weinig tot nu toe over te vinden trouwens, viel me op toen ik(op diverse fora) ging zoeken.

Ben benieuwd, moet zelf alleen nog even de stekker bemachtigen. ;)

Superskunkie

Stekker is wel netjes, maar geen must, je kan ook volgens mij van die ampies achter in de knop steken.
Citaat van: thijsj op 05-07-2009 19:55:53
Top, dit gaat dan nog een goede afloop tegemoet! ;)

Citaat van: foeksiefoeks op 05-07-2009 11:02:55
Misschien is het het handigst om het hier gezamenlijk te houden. Er is bar weinig tot nu toe over te vinden trouwens, viel me op toen ik(op diverse fora) ging zoeken.

Ben benieuwd, moet zelf alleen nog even de stekker bemachtigen. ;)
Tonnie

Superskunkie

Ik moet binnenkort iets ophalen in alphen aan de rijn, misschien kunnen we een minimeetin met z'n 2en houden ;) bouwen we ze samen even in, neem ik ook m'n gereedschap even mee  8) oja en fototoestel uiteraard..  :eusa_whistle:
khoor het wel
Tonnie

Superskunkie

roffeltje staat bij de garage op het moment, crisisopname nadat me expansievat vol met olie zat.
waarschijnlijk lekke radiator/oliekoeler.
Het verslagje laat dus nog even op zich w8en.
Zijn er nog meer mensen geinterreseerd in een mini-meeting voor de elektrische koplampverstellers.
Hoop me roffel dinsdag/ woensdag weer voor me deur te hebben staan 8)
krij nu in een fiat panda oldschool, daar word je ook niet vrolijk van  :eusa_wall:
maargoed ik heb in ieder geval vervoer denk ik maar, maar mis me roffeltje wel ;D
Tonnie

Superskunkie

Heb me auto weer terug, en minimeeting gisteravond was geslaagd, jammer dat 1 stelmotortje niet helemaal oke was, nu nog even een verslagje schrijven....  ;D
Tonnie

Superskunkie

Tonnie