brandend mist(achter)licht

Gestart door misterX, 07-02-2010 22:16:49

Vorige topic - Volgende topic

misterX

Sinds gistermiddag brand plotseling het mist achterlicht van m'n 850.
De auto stond geparkeerd toen ik opeens zag dat m'n mistlicht achter brandde. Ik kan me niet herinneren dat ik hem die dag uberhaupt aan heb gehad. Maar even voor de duidelijkheid hij brand dus zonder dat de sleutel in het contact zit.
En als ik dan de knop van het mist achterlicht omzet, dan gaan m'n stads en koplampen ook branden.....tevens de gordelverklikker. overigens nog steeds zonder sleutel in het contact.

Heb inmiddels wel het lampje eruit gehaald maar ja....het icoontje in het dashboard blijft branden en het is natuurlijk niet goed.

Zit wel te denken aan massa probleem ofzo.
Heeft iemand ook zoiets gehad of suggesties??

alvast bedankt,

Luke

Bas850

Waarschijnlijk zit er ietsniet goed in je contact, probeer deze een wat te bewegen met je sleutel.

Bas
"to finish first, you first have to finish"

thuur

Je hebt vast een trekhaak?

Gr :D

misterX

Ja heb wel een trekhaak....heb ook al wel beetje zitten rommelen bij de vertakking bij het rechter achterlicht (daar komt de stroom van de trekhaak vandaan toch) maar dat gaf geen resultaat. zal vandaag overdag eens wat beter kijken daar en ook bij de contactdoos zelf.

mehn

Meestal komen dit soort vreemde dingen idd door kortsluiting in de contactdoos.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

misterX

Nou natuurlijk lag het gewoon aan de stekkerdoos van de trekhaak. Ik zag dat het idd behoorlijk gecorrodeerd was. Ook zag ik dat de vertakking van de kabels behoorlijk amaturistisch gemaakt was....hoop niet dat ze dat bij de dealer hebben gedaan.....
( van die blauwe contactjes die je ertussen kunt knijpen zonder iets los te halen.....die zouden verboden moeten worden!!)

Heb dus alle draden die van de kabelboom van de stekkerdoos kwamen eraf geknipt en gezorgd dat er nergens sluiting kan komen.
Dan maak ik van de week die aansluiting met een nieuwe contactdoos wel opnieuw maar dan wel deugelijk!

Nu doet alles het weer zoals het moet. ( behalve de stekkerdoos dan natuurlijk )

Maar mannen......bedankt voor de snelle en vooral bruikbare reacties!

Groeten  Luke