Slippende koppeling

Gestart door Peetje_Brik, 25-02-2004 16:43:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peetje_Brik

De laatste weken heb ik last van een slippende koppeling bij mijn 850GLT, met 240.000km op de teller.
Heb alle topics al gelezen, de versnellingsbak doet normaal, de last is enkel het slippen, 1ste en 2de versnelling gaan goed, zelfs doorstampen in de toeren, vanaf de 3de versnelling, begint hij bij het snel intrappen van het gaspedaal te slippen, normaal rijden gaat nog goed, nu mijn vraag, de koppeling is een automatische regeling, hoeveel km zou ik nog kunnen doen met zo'n koppeling, en zal hij opeens volledig de geest geven, of gaat dit langzaam aan?
Volvo 850 GLT 1993

ed

Wat bedoel je met automatische regeling? Heb je een automaat?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Peetje_Brik

Ik bedoel alleen dat de koppeling niet manueel kan bijgeregeld worden, dus automatisch de slijtage opvangt.
Volvo 850 GLT 1993

ed

Als je de koppeling niet al te veel laat slippen kan je er nog wel even mee rijden. Het slippen wordt echter steeds erger, en er komt een moment dat je bij 120 op de snelweg met een slippende koppeling rijdt. Het is dan erg snel over. Ik zou hem gewoon laten vervangen. Je bent toch vroeg of laat aan de beurt. Laat dan tegelijk je krukaskeerring meenemen. Is die ook weer voor een lange tijd dicht.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

855-Champagne

Ik zou hem meteen vervangen moet er niet aan denken als ik gas moet geven om een ongeluk te voorkomen dat de kopeling gaat slippen :(

Ramon

Als de klinknagels van de koppelingsplaat invreten op je vliegwiel ben je zo blij niet meer......  :'(

Prijzig, vliegwielen.........

Ramon
Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !

Peetje_Brik

Citaat van: Ramon op 25-02-2004 19:40:47
Als de klinknagels van de koppelingsplaat invreten op je vliegwiel ben je zo blij niet meer......  :'(

Prijzig, vliegwielen.........

Ramon

Maar dit moet je toch horen, of niet ???
Volvo 850 GLT 1993

denkweb

Een vliegwiel kost al gauw tegen de 1000 euro voordat ze die vervangen hebben, komt de 550 euro van de koppelingsplaat en drukgroep er nog bij...

baxie

Een vliegwiel kan ook 'verbranden' als een koppeling slipt en zelfs gaan scheuren. En dan weet je wel hoe laat het is. Dus nooit te lang doorrijden met een slippende koppeling!
In zijn 3 moet een motor echt gaan werken/trekken daarom slipt ie pas vanaf zijn 3(nog)