Kilometerteller kapot, snelheidsmeter niet

Gestart door Hond44, 08-01-2008 10:24:44

Vorige topic - Volgende topic

Marty

Nou, van het weekend maar eens de koe bij de hoorns gevat en........ het was in een uurtje gepiept. Met dank aan alle aanwijzingen en de 'foto-instructies'. Heb zelf trouwens de hele bovenkant van het dashbord afgehaald. Zijn maar 5 schroeven meer. En de klokkenwinkel gaat er zo wel heeeel makkelijk uit.

Dus als er nog mensen zijn die het echt niet zien zitten.....

b0nkolok

CiteerDus als er nog mensen zijn die het echt niet zien zitten.....

Ik dus, durf het niet aan. De teller staat al vier maanden stil (maak dus geen KM's). Straks bij de APK staan ze stom verbaasd te kijken.

Dus als je kunt helpen  :P
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

Chris

Citaat van: T5turbo op 17-05-2008 07:18:26
Voor je de wijzerplaat eraf haalt moet je eerst voorzichtig het rubo wijzertje loshalen.Anders krijg je d eplaat er niet af.
De overige wijzertjes zitten ''vast'' met de wijzerplaat.  :eusa_whistle:

Het stelt echt allemaal niets voor! Iedereen kan het....... :angel:

Kan iemand me vertellen hoe het turbometertje eraf gaat? Gewoon trekken?

Ben bang dat ik hem sloop en alsnog een nieuwe klokkenwinkel a EUR 390,- kan gaan halen.

Marty

het wijzertje van de turbometer kun je gewoon aan de voorkant recht naar voren trekken. Zit lichtjes vastgeklikt. Als je net even met twee vingers om de rand van wijzertje grijpt en je knijpt ze bij elkaar, komt ie al los. Het slangetje aan de achterkant evenzo.

succes!

Chris

Het is inmiddels allemaal in kannen en kruiken...

Heb niet de wijzer zelf losgehaald. Hij zat dusdanig vast dat ik dit ook zeker niet aan zou raden! Het is velen malen makkelijker om het moertje dat je ziet zitten op het aansluitpunt van het vacuumslangetje achterop de printplaat gewoon los te maken. Vervolgens haal je de printplaat eraf, het witte huis eraf.. en dan kun je zo de odometer eruit wippen en het radertje vervangen.

Op deze manier blijft je wijzerplaat ook gewoon in de glazen omkasting zitten waarbij de wijzers beschermd blijven. Als je rustig met de printplaat omgaat en deze even op een handdoek, je bed of whatever legt kan hiermee niks gebeuren.

Voor de turbo's lijkt me dit een handigere en veiligere manier!

Ik denk dat je heel makkelijk een turbometer kan verzieken door eraan te gaan zitten sjorren.. just my 2 cents :)

Marty

Citaat van: Chris op 16-08-2008 17:49:49
Het is inmiddels allemaal in kannen en kruiken...

Heb niet de wijzer zelf losgehaald. Hij zat dusdanig vast dat ik dit ook zeker niet aan zou raden! Het is velen malen makkelijker om het moertje dat je ziet zitten op het aansluitpunt van het vacuumslangetje achterop de printplaat gewoon los te maken. Vervolgens haal je de printplaat eraf, het witte huis eraf.. en dan kun je zo de odometer eruit wippen en het radertje vervangen.

Op deze manier blijft je wijzerplaat ook gewoon in de glazen omkasting zitten waarbij de wijzers beschermd blijven. Als je rustig met de printplaat omgaat en deze even op een handdoek, je bed of whatever legt kan hiermee niks gebeuren.

Voor de turbo's lijkt me dit een handigere en veiligere manier!

Ik denk dat je heel makkelijk een turbometer kan verzieken door eraan te gaan zitten sjorren.. just my 2 cents :)

Heb dat moertje niet gezien. Bij mij kwam het wijzertje echter zonder morren los. Maar het blijft inderdaad erg kwetsbaar.

Goed dat het gelukt is.

Hansel

En ook ik ben aan de beurt. Mijn T5 telt de km's ook niet meer, maar de snelheid wel.
Ik ga alvast maar een tandwieltje bestellen geloof ik. :-[

choqie1

Deze week tandwieltje vervangen is een klusje van nog geen 1,5 uur (incl. in en uitbouw - non turbo) Wel even wieltje een klein likje vet geven, anders loopt deze niet mooi!

Erg makkelijk sleutelen zo'n 850... (ben Citroen gewend!)

Chris

Citaat van: Hansel op 20-08-2008 23:16:03
En ook ik ben aan de beurt. Mijn T5 telt de km's ook niet meer, maar de snelheid wel.
Ik ga alvast maar een tandwieltje bestellen geloof ik. :-[

Als je nog turbotips wilt :P. Ik heb het klusje namelijk afgelopen weekend geklaard:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,20516.msg560967.html#msg560967

Joost23

Dank aan dit forum. Mijn km teller en dagteller deden het ook niet meer.

Tandwieltje + lampjes bestelt. Afgelopen zaterdag maar eens aan de slag gegaan.
Binnen een uurtje gepiept! Supersimpel (non-turbo)

Geeft een burger moed. Volgende stap: zelf verdamper vervangen :)

Peer ke

Ik ga der ook mee aan de slag, heb 'zo'n messing wieltje besteld. Kan ik de stand ook eenvoudig aanpassen zodat ik de gemiste km's wegwerk? En moet er nu wel of geen vet op het wieltje ???

Peer ke

Ik heb het beruchte tandwieltje vervangen en hij doet het weer. De 2000 gemiste km's heb ik met een dremel en leukoplast in 2 minuten erbij gedraaid (met de hand niet te doen) :P