remmen voor 850 T-5R

Gestart door capri, 22-07-2009 08:47:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rspddcnl

Nee klopt.

Geen orginele TITAN velg.
Is de opvolger voor de V70R

Vraag me alleen af of er verschil in qualiteit van de velg zit t.o.v. de geleverde in die tijd.
Is het een en ander over geschreven hier. Zit zelf te denken om zo iets aan te schaffen.
Liefst een Volan, maar dit lijkt wel lastig te zijn.

Gr rene

V70geRwin

Laatst heeft iemand een hi spec remmenset zelf geschikt gemaakt om achter titans te passen zonder spacers.
Dus 330 schijf achter titans, blijf je origineel en kan je goed remmen.

Had ik destijds ook wel gewild, de porsche set remt uit de kunst hoor maar de titans zijn toch ook wel erg mooi.

R o b

Ik vind niets mooier dan een Titan velg!
:eusa_clap: :eusa_dance: ;D




Turbobiker

Citaat van: capri op 22-07-2009 13:36:25
Gebruikte titans kopen is ook een risico gezien de leeftijd.


Je zou de eerste zijn die door zijn velgen zakt...
De Tussenpaus

rspddcnl

Klopt echt wel. De Estate er boven ook super.
Wil ik ook wel coole bak.

FF terug komen op het remmen probleem, anders verdwalen we in deze topic ahahhaha

Vindt dat mijn T5 eigenlijk voor zijn prestaties niet optimaal remt.
Wanneer je "normaal" rijdt is het geen probleem, met snelheid remt hij wel maar de vertraging kun je over discuseren. weet niet of je dat echt kunt oplossen met andere remblokken eerder met groter en groter schrijven. Welke weet ik niet nog geen ervaringen mee.

Gr rene

Turbobiker

Naast dat inmiddels het hele remsysteem wat gedateerd is, zit het probleem vooral in de remklauw. Andere schijven en vooral remblokken maken wat verschil, maar niet opzienbarend. Vooral de levensduur van de remblokken bij zwaar gebruik gaat er op vooruit.

Vernieuw je veel onderdelen, dan kun je een verbetering merken. Ook de standaard rem remt dan zeer krachtig. Helaas maar één keer, binnen een korte periode een tweede remactie is de rem niet tegen opgewassen. Ook van snelheden van boven de 200km/u afremmen is de standaard remklauw niet echt tegen opgewassen. Op die momenten voldoet alleen een goede big brake kit.
De Tussenpaus

capri

Schit en ik ga de auto nog laten chippen naar 300 pk.
:police:


V70geRwin


Jans Duiven

Citaat van: R o b op 22-07-2009 14:34:54
Ik vind niets mooier dan een Titan velg!
:eusa_clap: :eusa_dance: ;D


Oh? Dat vind ik spijtig voor je  ;D

Ik wel:


R o b

Aaarghhh topicvervuiler......... ;D


Chippen naar 300 pk.....en hoe doe je dat?

M a r c

Citaat van: capri op 22-07-2009 16:06:41
sjips en ik ga de auto nog laten chippen naar 300 pk.
:police:



270-275pk  ;)

edit:  R o b   was me al voor zie ik...
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Turbobiker

Citaat van: R o b op 22-07-2009 17:32:53
Chippen naar 300 pk.....en hoe doe je dat?

Geen probleem: zeer goede stage 0 en de juiste tuner en je komt er wel.
De Tussenpaus

Sbv

Citaat van: capri op 22-07-2009 13:36:25
Citaat van: Sbv op 22-07-2009 10:02:38
Citaat van: capri op 22-07-2009 09:41:42
Ik durfde geen imitatie r velgen te kopen en dus deze 16 inch eerst laten spuiten en zelf nieuwe banden gemonteerd.

wim
gewoon een set Titan velgen kopen. Op ebay staan originele voor schappelijke prijs. Deze velgen lekker voor de winterbanden gebruiken. Kwa remmen kan je dan niet zoveel doen met 16"


Gebruikte titans kopen is ook een risico gezien de leeftijd.
Nu weer andere velgen en dure banden aanschaffen zie ik momenteel niet zitten aangezien er ook nog andere dingen moeten gebeuren aan de auto.
Eerst maar een paar andere remblokken proberen.

Goede adviezen zijn natuurlijk welkom.

wim

Voor ca 750 heb je een set nieuwe Titan velgen. Banden..tja....daar kan je alle kanten mee op. Kumho zijn niet zo heel duur dan ben je rond de 1100 wel klaar met alles.
http://cgi.ebay.de/Titan-Alufelgen-Satz-fuer-Volvo-S70-V70-S60-850_W0QQitemZ380139885206QQcmdZViewItemQQptZAuto_Felgen?hash=item58821a5296&_trksid=p4634.c0.m14.l1262&_trkparms=%7C293%3A2%7C294%3A30


capri

#28
Voor mij alleen michelin, Alleen maar slechte ervaring met ander merken.

M a r c

goed bandje, alleen de verkeerde maat  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl