Afdekkap op dieselblok: wel of niet?

Gestart door FGG, 03-08-2009 07:53:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FGG

Nu ik aan 't rondkijken ben naar een V/S70 diesel wordt ik dus regelmatig geconfronteerd met de inhoud van de motorruimte. Het viel me op dat in sommige gevallen het geheel volledig is afgedekt door een zwarte kap en sommige gevallen niet. Hoe zit dit? Hoort er een kap op te zitten of is er een MY waarin dit is gewijzigd? Zijn er misschien foto's van de motorruimte van 98-ers en 99-ers?

Wat is overigens de motorcode? D5252T?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

RRRRR_Ramon

#1
De kap hoort erop. Vanaf de 850 hoort die kap er al op.

Motorcode voor zowel de 2.5 TDI als de 2.5D is D5252T.

Diesel, 5 cilinders, 2.5 liter inhoud, 2 kleppen per cilinder en turbo.

Foto motorruimte van een bouwjaar 99 en MY00:

🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

bupozaanstad

Idd motorcoce D5252T en ik heb met en zonder kap gereden en zonder heb je meer diesel dreun in de auto. Ik heb ook wel een diesel gezien zonder kap waar de hele boel gepolijst was, best mooi maar ik ga er van uit dat Volvo deze kap er niet voor de fun heeft geplaatst.

FGG

De auto van Paashuis heeft geen afdekkap en volgens de 'verkoper' hoort ie er niet op en zijn er ook geen bevestigingspunten voor. Bij het eventuele volgende bezoek maar even op letten en aangeven dat ie er toch echt op moet zitten.

Ik kan de kap in Vadis niet zo snel vinden. :-\

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Walter

die kap zit vol met isolatiemateriaal en hoort er zoals gezegd wel degelijk op.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

RRRRR_Ramon

Citaat van: FGG op 03-08-2009 09:18:51
...en zijn er ook geen bevestigingspunten voor.

Wel degelijk, zoals op mijn foto te zien is. Dit zijn er 4, de grote ronde Torxbouten.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

FGG

Citaat van: RRRRR_Ramon op 03-08-2009 11:32:59
Citaat van: FGG op 03-08-2009 09:18:51
...en zijn er ook geen bevestigingspunten voor.

Wel degelijk, zoals op mijn foto te zien is. Dit zijn er 4, de grote ronde Torxbouten.

Citaat van: FGG op 03-08-2009 09:18:51
De auto van Paashuis heeft geen afdekkap en volgens de 'verkoper' hoort ie er niet op en zijn er ook geen bevestigingspunten voor.

;)


Ik bedacht 't me pas later en ben dus (nog) niet terug gegaan om te kijken. Ondertussen wel instructies gevonden in Vadis waarbij naar de kap wordt verwezen, maar de kap als onderdeel heb ik nog niet gevonden.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

haasje

heb even in vadis gezocht, maar vondt 3 verschillende nummers (s70 my98) :
1275242
9471936
9497666

BasV70

Wat die bevestigingspunten betreft. Bij onkundig monteren van de kap willen de bouten nog wel eens afknappen. Zowel bij mijn 2.5D als bij die van mijn vader is dat het geval. En nee, it wasn't me.

Wat betreft de diesel en VADIS. De 2.5D/TDI is een Audi-blok en derhalve maar summier in VADIS gedocumenteerd. Ik weet niet of de kap er in staat, maar het kon nog wel eens flink zoeken zijn. Er zijn sowieso verschillende kappen voor de 2.5D en de TDI.

Gr.  :)

thuur

Citaat van: BasV70 op 03-08-2009 12:29:41
Wat die bevestigingspunten betreft. Bij onkundig monteren van de kap willen de bouten nog wel eens afknappen. Zowel bij mijn 2.5D als bij die van mijn vader is dat het geval. En nee, it wasn't me.


Correct. En dan gaat de kap ook nog eens vreselijk rammelen. En dat is de echte reden waarom ze hem weglaten.


Gr ;)

FGG

Paashuis aan de telefoon gehad, deze keer meneer Paashuis zelf. Hij was 't met me eens, de kap hoort er op en komt er dus ook op. Probleem opgelost.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: