Hond mee op vakantie?

Gestart door antraciet, 14-07-2009 00:50:17

Vorige topic - Volgende topic

antraciet

Simplicity

Soms gaat de hond wel mee en soms ook niet, naar de boot blijft het beestje (Labrador) lekker thuis bij een vriendin waar het beestje zich kan uitleven met andere honden. Naar Tsjechië bijvoorbeeld gaat het beestje wel mee, gewoon in de klep langs de bagage (50% voor de hond, 50% voor de bagage).
De hond vindt er in de auto niks aan en is dan altijd heel zenuwachtig en zit vol stress achterin  met gevolg dat ze zit te hijgen alsof ze een marathon heeft gelopen. Ze krijgt daarom ook voor langere reizen (meer als 2 uur in de auto) pilletjes waardoor ze heel suf wordt en gaat liggen slapen, ze is een dag van de wap maar het is voor haar en de inzittenden veel fijner reizen. Zo gaat ons beestje fijn mee op vakantie  :)

henry classic v70

Citaat van: joebar op 22-07-2009 21:41:39
Tja hoe neem je 2 newfoundlanders en een leonberger mee...hmmmmm

hmmmmm

hmmmmmm

Niet te doen.....

Zoon... Zet jij onze motoren even klaar, mama blijft thuis dit jaar , en vorig jaar, en volgend jaar....

Gaat perfect zo

Wordt dan toch met een sleurhut op vakantie..... ;D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

V70 classic

Citaat van: antraciet op 22-07-2009 21:49:52
Heb volgens mij nu een goede oplossing gevonden

Hiermee deel je de kofferruimte over de lengte in tweeen en zit vast aan het rek boven de achterbank. Hondje de ruimte en kan niet worden geplet door omvallende koffers  ;) Zondagavond op naar Zuid Frankrijk  :eusa_dance:

Arjen

Koop dan een grote vario kennel blijft de auto ook nog eens schoon.
Zo neem ik de hond al jaren mee naar de sport.
Sta je stil doe je de klep open wordt het ook nog eens niet te warm mits je de auto in de schaduw zet.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

¤Gea¤

Zo gaat onze hond mee, dakkoffer op de auto, hond achterin.

Hou er wel rekening mee dat je een haak vastzet, zodat je de hond kan vastleggen. In het buitenland is het verplicht je hond aangelijnd achterin te hebben.

Mira vindt het ieder jaar weer een feest om mee te mogen in de auto. Een weekendje zonder ons is ze al niet blij mee, dus in een kennel gaat ze zowiezo niet met de vakantie.

Gea

KIM

Dat scheidingsrek heb ik dus ook; mijn hond heeft alleen wat meer ruimte nodig..
Jullie hebben net als ik de originele Volvo uitvoering zie ik, Gea.

UserID6342

Citaat van: Simplicity op 23-07-2009 09:58:10
Ze krijgt daarom ook voor langere reizen (meer als 2 uur in de auto) pilletjes waardoor ze heel suf wordt en gaat liggen slapen, ze is een dag van de wap maar het is voor haar en de inzittenden veel fijner reizen. Zo gaat ons beestje fijn mee op vakantie  :)
Een waphond dus ;D

heutink

Citaat van: Dirk342 op 24-07-2009 17:10:50
Citaat van: Simplicity op 23-07-2009 09:58:10
Ze krijgt daarom ook voor langere reizen (meer als 2 uur in de auto) pilletjes waardoor ze heel suf wordt en gaat liggen slapen, ze is een dag van de wap maar het is voor haar en de inzittenden veel fijner reizen. Zo gaat ons beestje fijn mee op vakantie  :)
Een waphond dus ;D
;D
volgens mij hoort deze in het topic; woord van de dag
;D
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

FrankM

Scheidingsrek is ideaal, ook als je twee honden hebt.
Drie jaar geleden ook aangeschaft ivm. met de komst van een Berner Sennen naast de Hollandse herder die we al hadden.
Dus voor het eerst zo op vakantie.
Helaas stierf mijn herder als gevolg van een hartstilstand :'( :'(......................dus met één hond weer terug.
Inmiddels een Tervuurense Herder erbij en het rek weer in gebruik.

Groeten