Zoektocht naar een 850 GLT 2.5i 20V

Gestart door razz, 08-05-2007 22:57:39

Vorige topic - Volgende topic

innocenti

Ik heb een 440 op LPG gehad, een 460 2.0 GLT AUT op LPG, een 850 op benzine en nu een 850 op LPG. Ik zou met het oog op degelijkheid en onderhoud NOOIT voor een 400 serie kiezen. In aanschaf goedkoper, maar veel meer onderhoud. Daarbij zijn de meeste 400 bij 300.000km wel op of hebben al een koprevisie achter de rug. En moeten elke 15.000km de kleppen op LPG gesteld worden. Daarbij zijn de 400 roestgevoelig bij de achterwielen. Bij een 850 heb ik nog nooit roest gezien, tenzij het een schade auto betreft.

850 heeft zelfstellende kleppen en qua auto veel degelijker. Ik zou de 850 kiezen. Na 4 jaar op gas is zijn de onderhoudskosten net zoveel als de 2 400 bij elkaar opgeteld.

Ricardo

Je gaat op een 850forum toch niet in een 440 praten? Koop gewoon een lekkere GLT van een oud vrouwtje.

M a r c

Nou Razz, ik heb je per PB een tip gegeven voor een goede en mooie 850 die binnen jouw budget valt, maar die goede man zegt nog niks van je gehoort te hebben? Ga daar nu eens kijken want dat is een goede wagen... Je bént toch op zoek niet...? <dejavu-modus aan>
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

FGG

Citaat van: M a r c op 14-05-2007 10:25:20
Nou Razz, ik heb je per PB een tip gegeven voor een goede en mooie 850 die binnen jouw budget valt, maar die goede man zegt nog niks van je gehoort te hebben? Ga daar nu eens kijken want dat is een goede wagen... Je bént toch op zoek niet...? <dejavu-modus aan>
Nu wordt ik nieuwsgierig. :eusa_think: Ben ook op zoek. ::)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

razz

Als je ff terugbladert kun je een idee krijgen van hoe lang ik de droom van een 850 al aan t herkauwen ben  :-\  maar sinds gisteren ben ik toch eindelijk tot jullie gelederen toegetreden !!!!  8) 8) :eusa_dance: :eusa_dance: en wel met DIT EXEMPLAAR.

Dit keer heb ik een kenner meegenomen (niet van Volvo's weliswaar) en die heeft mij over de streep getrokken om toch eens een keuze te maken, hij was er zelf ook gecharmeerd van dus dat hielp. Zelf zocht ik naar een in hogere prijsklasse (rond 2500/3000) maar zijn insteek was koop een goedkopere en steek de rest in je zak voor t nodige onderhoud en reparaties, ik heb uiteindelijk € 1000 afgesproken en haal t morgen of overmorgen op  8).

Niet alles blinkt natuurlijk, de leren bekleding is wat verweerd (niet gescheurd), kleine roestplekken op de achterklep, getectyleerde randen bij de achterdeur (zie foto), stoelverwarming reageert vertraagd, accu was leeg (2mnd buiten stil gestaan) , wat gekraak bij testen draaicirkel (vering?), de km teller ziet er verdacht uit ! (zie foto), optrekken was wennen, de onderkant niet bekeken dus wordt een verassing als daar iets mis is.
De plusjes : botersoepele vermogensafgifte cq gaspedaal, zoals bekend 8), trekt als de neten etc, motorisch lijkt alles dus 100%, schakelt soepel, stuurt licht en zeker, wegligging in bochten perfect, vering in orde, alle knopjes doen het, stoelen zitten lekker, uhmm zoals een echte Volvo 850 hoort te zijn, of mis ik nog iets ?

Met die km teller lijkt zo op t eerste gezicht geknoeid te zijn, lijkt wel opengehaald ofzo, ben vergeten dit aan de verkoper te vragen maar mijn maat zei dat t normaal was  ???.Dit wordt dus mijn eerste bakbeest, niet verstandig gezien onze auto-vijandige regering, maar een LPI of G3 zou toch duurder uitvallen aangezien ik niet veel ga rijden (ruwe schatting <8000 km p/jaar) en volgens voordeligrijden.nl zit t omslagpunt veel hoger. Het had ook weinig gescheeld of t was een 460 1.8 geworden  :eusa_angel:

ps: is iemand bekend met Klaverblad verzekeringen ? lijkt mij t meest voordelig (vaste premie 36e p/mnd, geen bm-ladder, geen bonuskorting) , bij alle overige aanbieders kom ik rond 60e of meer uit. 

Ludo

wat is daarmee gebeurd. ???
ik zou toch eerst even de kilometerstand uitlezen...

Emiel

Hebben vroege 850 vaker last van, komt gewoon los, niks aan de hand.

elianmars

Citaat van: Emiel op 09-03-2008 20:20:09

Net als de folie aan de zijkant van het dashboard  ;D

razz

Citaat van: elianmars op 09-03-2008 20:21:24

Is dit een grap of dit is echt zo ? wil t wel zeker weten , anders ga ik die aardige verkoper voor niets over kruisverhoren  :-\

Emiel

Citaat van: razz op 09-03-2008 20:36:11
Citaat van: elianmars op 09-03-2008 20:21:24

Is dit een grap of dit is echt zo ? wil t wel zeker weten , anders ga ik die aardige verkoper voor niets over kruisverhoren  :-\

Nee, 1 maal per jaar ben ik serieus. Nu dus. Ik heb het vaker gezien. Folie...verlichting erachter...warmte...blahblah..laat los.

Lees km-stand via OBD uit (staat vast wel ergens op het forum). Dan weet je het zeker.

Taranis

Die folie begon bij mijn GLT inderdaad ook los te komen. Geen reden om achterdochtiger dan anders te zijn...

FGG

Citaat van: Emiel op 09-03-2008 20:42:27
Lees km-stand via OBD uit (staat vast wel ergens op het forum). Dan weet je het zeker.

>>>KLIK<<<

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

razz

Citaat van: FGG op 09-03-2008 22:07:13
Citaat van: Emiel op 09-03-2008 20:42:27

>>>KLIK<<<
ok dan ga ik uitproberen als ik m heb  ;D thanks!!

razz

Vandaag mee naar huis gereden... eerste indruk wat een slagschip bij (inpar)keren zeg :o, heb ook meteen een eerste parkeerschade (scheur) aan rechtzijde onder deurpaneel opgelopen, had een lage pijler gemist  :eusa_wall: :eusa_wall:  en de koppeling  grijpt heeel hoog aan, kwestie van wennen en inrijden denk ik.

Net nog een probleem geconstateerd, de brandstofmeter gaat pas werken/benzine stand aangeven als de auto optrekt cq aan t rijden is, zodra ik op de rem trap en tot stilstand kom geeft de wijzer een lege tank aan, bij weer optrekken hetzelfde ... wat is hier aan de hand ?

thuur

Citaat van: razz op 11-03-2008 22:28:50
Net nog een probleem geconstateerd, de brandstofmeter gaat pas werken/benzine stand aangeven als de auto optrekt cq aan t rijden is, zodra ik op de rem trap en tot stilstand kom geeft de wijzer een lege tank aan, bij weer optrekken hetzelfde ... wat is hier aan de hand ?

Het vallende meter syndroom.

Gr ;)