knakkend geluid linksvoor als je bv over een verkeersdrempel rijdt.

Gestart door dutchbassman, 24-07-2009 10:37:50

Vorige topic - Volgende topic

dutchbassman

Sinds enige tijd 'last' van een eng knakkend, knallend geluid linksvoor bij mijn v70 d5 van 2003 kmstand 240.000. Stabalisatorstang was al vervangen. Het lijkt wel of daarna het knakkend geluid is begonnen. Probleem is dat het niet altijd is. Soms bij het wegrijden, soms als je over en verkeersdrempel rijdt. Als je de schokbreker indrukt hoor je niets.

Wie kan me helpen??

Johan

-D©©©L-

dutchbassman

nee nog niet, maar is dat bij 240.000 km niet een beetje vroeg? Onze oude13 jaar oude 850 met 300.000 op de teller heeft nergens last van... Heb toch het idee dat de 850 wat degelijker in elkaar zit dan de v70. Ondanks de zuinige en sterke diesel.

Wat gaat zoiets kosten. Wil nm de de diesel verkopen (wegens aanschaf lease) Jammer alleen dat de v60 nogal wat vervangingen heeft gehad (katalysator, achterveren remschijven, turbodrukregelaar, stabalisatorststangen. Kortom je kunt er weer probleemlo0s 100.000 mee rijden)

-D©©©L-

Citaat van: dutchbassman op 25-07-2009 11:49:31
nee nog niet, maar is dat bij 240.000 km niet een beetje vroeg? Onze oude13 jaar oude 850 met 300.000 op de teller heeft nergens last van... Heb toch het idee dat de 850 wat degelijker in elkaar zit dan de v70. Ondanks de zuinige en sterke diesel.

Wat gaat zoiets kosten. Wil nm de de diesel verkopen (wegens aanschaf lease) Jammer alleen dat de v60 nogal wat vervangingen heeft gehad (katalysator, achterveren remschijven, turbodrukregelaar, stabalisatorststangen. Kortom je kunt er weer probleemlo0s 100.000 mee rijden)

Ehm, ik heb het over een stuurkogeltje als mogelijke oorzaak.  :eusa_think:
Om daar nou meteen een "X is degelijker dan Y" aan op te hangen lijkt me ietswat voorbarig.
Na 240.000 een paar onderdelen vervangen lijkt me volstrekt normaal, autorijden kost nou eenmaal geld.   

FGG

Check de bevestigingspunten van het subframe even. Dat was 't bij mij.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Peer ke

italia