De avonturen van The swedish chef

Gestart door Joeri, 29-07-2009 08:22:19

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

UserID6342

Dus bij jou ook al die stabistangrubbers eruit...  Raar is dat, ik heb ze zelf ook een poos geleden vervangen door Powerflex bussen, dit omdat de originele van Volvo echt bagger zijn en ik deze met een half jaar alweer kon vernieuwen.  Die bevallen me overigens heel goed, maar ik hoor alleen bij de 20 kleppers dat die rubbers voor problemen zorgen. Qua prijs: origineel 54 euro de 2 en Powerflex 28 euro de 2 en die zijn echt vele malen beter.

Ik bedoel hiermee dat ik niet vaak hoor / lees dat de stabistangrubbers worden vernieuwd en als het al gebeurt zijn het vrnl de 20 kleppers.....

Denk je wel even aan je veiligheid Joeri ?  Als ik de auto zo zie staan krijg ik toch beetje kriebels..... zie nergens een bok staan en op dat babykrikje is nu ook niet alles, dit knakendingen slaan dubbel / torderen op dat gewicht......

Joeri

Citaat van: Dirk342 op 29-09-2010 07:17:34
Dus bij jou ook al die stabistangrubbers eruit...  Raar is dat, ik heb ze zelf ook een poos geleden vervangen door Powerflex bussen, dit omdat de originele van Volvo echt bagger zijn en ik deze met een half jaar alweer kon vernieuwen.  Die bevallen me overigens heel goed, maar ik hoor alleen bij de 20 kleppers dat die rubbers voor problemen zorgen. Qua prijs: origineel 54 euro de 2 en Powerflex 28 euro de 2 en die zijn echt vele malen beter.

Ik bedoel hiermee dat ik niet vaak hoor / lees dat de stabistangrubbers worden vernieuwd en als het al gebeurt zijn het vrnl de 20 kleppers.....

Denk je wel even aan je veiligheid Joeri ?  Als ik de auto zo zie staan krijg ik toch beetje kriebels..... zie nergens een bok staan en op dat babykrikje is nu ook niet alles, dit knakendingen slaan dubbel / torderen op dat gewicht......
Weet eigenlijk niet zeker of de powerflexen pasen bij mij. Zou even de diameter moeten nakijken. Ik was van plan een hele nieuwe stang te kopen en die te laten monteren. Maar ik nog es naar die powerflexen kijken, is een stuk goedkoper. Thanks voor de tip!  :D

Kwa veiligheid, je hebt gelijk. Ik heb overigens de banden onder de auto gelegd als ik bezig was, en die zie je niet op de foto want daar zijn ze net weg. Maar ik had effe een steuntje erbij moeten zetten.  :eusa_doh:
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Joeri

Zo staat de Chef er dus nu bij op de winterbanden.

Ben tevreden met mijn koop! Lekker bandje tot nu toe die Nokian.  8)

Joeri

@Dirk342, wat betreft de Powerflex, jij bedoelt toch de PFF88-106

Wat ik niet helemaal snap is dat er verschillende diameters zijn van stab stang. Dan past het PF rubber toch niet op alle?  ???

)()()sT

Rij jij nu al met winterbanden?  :o

;D

Staat er netjes bij, nu wel nog een stukkie omlaag ermee hè  8)

rogerV701998

Citaat van: )()()sT op 29-09-2010 08:56:09
Rij jij nu al met winterbanden?  :o

Citaat van: Joeri op 28-09-2010 21:01:32
Vanavond zoals gezegd de winterbanden erop. Vroeg maar met een reden. Even testen want heb ze deze zomer gekocht, en de Chef staat de komende maand stil en daarna heb ik ze wel nodig zo rond half november.

;D

Joeri

Ik hap NIET ;D btw, 9 graden vanmorgen op m'n polderroute  8)

Ja, de Eibachs gaan er weer onderuit en Apexen erop. Vind het nog steeds erg vreemd dat de Eibachs zo hoog blijven...  :eusa_snooty:  Achterkant staat naar tevredenheid met de verlaagde nivomats.  ;)

Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Joeri

Een quick mod vanavond: monteren van LED daglicht lampjes in maat BA15S (9 leds). De LED's die ik kocht: Klikkerdeklik voor ebay  ;)

Dat ging soepel! Knipper los (veer), lamp unit klik los, ZO jaren 90 lampje eruit, led lampje erin, lamp unit klik vast, knipper vast (veer).  :D

Gemonteerd inclusief een losse nieuwe en oude:

Iets verder af:

Tja wat moek zeggen, ben tevree! Ready for the xenon 6000k. Hoop dat de combi lekker bekt.  8)

Joeri

2 projectjes erbij op de planning:

Deze strip is wat crispy. Bovendien heeft zand en ander Europoort gruis de lak wat gestraald  :eusa_hand:

Spitten door Vadis tenzij iemand de gouden tip voor het partnummer al heeft.  ::) Het idee, vervangen, roestige boel met anti roest bewerken en aanstippen met lak.

Deze raamstrip rechts is er ook klaar mee. Links ziet er nog uit als nieuw  :eusa_eh:

Las iets over de V70 versie met betere afwatering. Vadis is je vriend  8)

Vulk

Heb je nog een fotootje van dat lichtje van nog verder af?

Joeri

Citaat van: Vulk op 29-09-2010 21:07:53
Heb je nog een fotootje van dat lichtje van nog verder af?
Nope, sorry  :-\ Maar xenon gaat er nog op en dan weer wel een overzichtsfotootje natuurlijk. En dat blauwige is minder op 2 meter afstand. Hoop dat het niet teveel afsteekt bij 6000K xenon. We shall see  :)

UserID6342

Denk dat je bij deze lampjes toch naar Xenon 8000 K moet Joeri.  Zie ook foto's van mijn auto.  Heb dezelfde erin zitten namelijk :)

Joeri

Citaat van: Dirk342 op 29-09-2010 21:20:07
Denk dat je bij deze lampjes toch naar Xenon 8000 K moet Joeri.  Zie ook foto's van mijn auto.  Heb dezelfde erin zitten namelijk :)
Na een blik op jouw "smoeltje" zie ik een beetje wat je bedoelt. Echterrrrr, de xenon 6000k ligt al klaar en ik wil niet hoger, vink nie mooi.  ;) En, op de foto lijken jouw daglichten net iets witter dan je koplampen. Kortom, ik heb goede hoop op een acceptabele match! En anders op zoek naar wittere led lampkes  :P