Schuifdak Webasto - roestprobleem

Gestart door Postma, 05-08-2009 10:30:28

Vorige topic - Volgende topic

Postma

Dit Webasto schuifdak is achteraf in mijn 850 Estate van 1996 ingebouwd. Het glazen paneel zit gemonteerd op een subframe waarvan een plek zodanig is doorgeroest dat het paneel aan het loskomen is. Webasto kan geen onderdelen leveren. Wel heb ik al vastgesteld dat het hier om een schuifdak gaat dat oorspronkelijk door Webasto aan Audi werd geleverd voor fabrieksinbouw in Audi 80 in de jaren 1985 - 1992. De Audidealer kan bij de fabriek een paneel bestellen maar dat kost dan € 699,- terwijl onzeker is of het de goede is. En dan is teruggeven er niet bij. Misschien in Duitsland proberen??
Later is dit schuifdak ook voor achteraf inbouw op de markt gekomen. Onderdelenlijn.nl en partfinder.nl geven wel reacties maar dat gaat dan over andere maten en merken schuifdaken uit Volvo 850 en Audi 80. Als het vinden van een gebruikt paneel niet werkt wil ik kijken of ik kan repareren en desnoods daarna buiten werking stellen van het schuifdak. Maar eerst maar eens de vraag wie hiermee ervaring heeft. De dagmaat in het dak is 79,5 x 50,5 cm

Sbv

Misschien het glazenpaneel met ruitenkit aan het subframe vastzetten nadat deze deze ontroest hebt een idee?