Cylinders vervangen.

Gestart door falcon11, 02-12-2003 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

Marc 0101.001

Zo is het Ben. Je went er wel aan, de meeste opmerking zijn allemaal met een knipoogje  ;) Mensen zitten hier ook voor hun lol, gewoon een beetje ontspannen na een lange dag werken.

rogier

Ben, je mag het wel demonstreren. Ik stel mijn auto beschikbaar ;) om de cylinder te laten vervangen a.s. zaterdag ;D

Ben123

het vaste prijzen systeem van Volvo,genummerd 41340
Wat betreft de koppelingcylinder vervangen onder het pedaal ,er wordt als vervangingstijd opgegeven 1.4 uur
cylinder kost 154 euro ex btw.
Onderdeel nummer is 9163880.
Groetjes en veel plezier Ben.............

Marc 0101.001

het ging hier om beide cilinders toch?

Ben123

die vervangen is erg simpel dus kan nooit veel tijd in gaan zitten,of hij moet erg vast zitten in het bakhuis.
Het ontluchten is 10 min werk,dus tel uit je winst.
Groet Ben.........

volvotje

eh ben en hoe lang doe je over het vervangen van de airco verdamper bij een 800-s/v70?

Ben123

dashboard eruit ,kachelunit eruit,monteren,vacumeren en vullen ,
Je gelooft je oren niet of ogen in dit geval,
3,5 uur
Groet Ben.......

MarcelK

opmerking 1: is daar ook een vaste prijzen systeem voor (waar mijn dealer nog nooit van gehoord heeft?)
en waar hanteren ze die prijzen? ik heb zeker interesse :)

opmerking 2: waarom worden koppelingcylinders vervangen?
is dat wegens trillen, of lekken, of....?

Ben123

dat is inderdaad waar,maar het is zo dat de tarieven en uren die voor bepaalde reparaties staan,niet altijd kloppen met de werkelijkheid.
Als men een beurt doet ,waar 4 uur voor staat en de monteur doet het binnen 2 uur,dan betaal je dus gewoon 4uur,de tijd die er voor staat dus.
Vandaar dat het nu ook bij erg veel dealers erg stil is en natuurlijk niet alleen daardoor,maar het heeft er wel mee te maken.
Het uurtarief is nu ongeveer 70 euro incl btw per uur.
De gewone man kan dit niet meer opbrengen.
En de onderdelen zijn vaak ook niet misselijk.
Het verschil bij een v70 diesel en volkswagen ,wat betreft onderdelen ,is soms gigantisch,s ,terwijl het om de zelfde onderdelen gaat.
en dat heb je ook met renault onderdelen vaak.
Als er Volvo op staat wordt het vaak een stuk duurder.
En waarom dat is????????????
Ik zit nu mijn eigen merk af te kraken,maar zo zien dus veel mensen het,en dat komt ook bij andere merken voor.
Groet Ben.........

Marc 0101.001

Citaat van: Ben123 op 04-12-2003 23:31:45
dat is inderdaad waar,maar het is zo dat de tarieven en uren die voor bepaalde reparaties staan,niet altijd kloppen met de werkelijkheid.
Als men een beurt doet ,waar 4 uur voor staat en de monteur doet het binnen 2 uur,dan betaal je dus gewoon 4uur,de tijd die er voor staat dus.
Vandaar dat het nu ook bij erg veel dealers erg stil is en natuurlijk niet alleen daardoor,maar het heeft er wel mee te maken.
Het uurtarief is nu ongeveer 70 euro incl btw per uur.
De gewone man kan dit niet meer opbrengen.
En de onderdelen zijn vaak ook niet misselijk.
Het verschil bij een v70 diesel en volkswagen ,wat betreft onderdelen ,is soms gigantisch,s ,terwijl het om de zelfde onderdelen gaat.
en dat heb je ook met renault onderdelen vaak.
Als er Volvo op staat wordt het vaak een stuk duurder.
En waarom dat is????????????
Ik zit nu mijn eigen merk af te kraken,maar zo zien dus veel mensen het,en dat komt ook bij andere merken voor.
Groet Ben.........

Alleen de onderdelen die dealers moeten vervangen voor garantieclaims en modificaties zijn ineens wel goedkoop..... Slimme jongens die Zweden!  :(

Entuscan

Ik vind dat de dealers net ietsje te veel op de stukken willen verdienen.  Bv toen mijn kachelrad kapot was (en nog niet van garantie sprake was) kostte zo'n rad nieuw een 260 euro ex btw. Maar omdat ik daar redelijk wat over de vloer kwam en de wagen nog geen jaar had mocht ik diezelfde kachelrad wel hebben voor 185 euro ex btw (hun inkoopprijs zogenaamd).

Maar ik durf er bijna mijn hand voor in het vuur te steken dat ze op de 185 euro ook nog geld verdienen.

Hoe dan ook het zijn toch flinke winstmarges.

Ik zie ze eigenlijk liever met 2 prijzen werken.
De prijzen zoals ze nu zijn als je het materiaal gewoon zelf los koopt. En zelf wil vervangen.
Maar een aangepaste lagere prijs op het materiaal als je het bij hun laat plaatsen/vervangen. Tenslotte verdienen ze dan ook nog op het werk etc.

Een beetje give and take hoort er nu eenmaal bij, en het is bij de meeste plaatsen zo. Behalve bij de Volvo dealer :(
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Walter

Koppeling hoofdremci    1,54 (is 1 1/2 uur) 92,40  
945408    FLENSMOER       1,0        0,45                   
946173    SCHROEF           1,0        0,30            976568    SLANGKLEM        2,0       1,10  
9163880    KOPPELINGCIL   1,0     154,00  
Totaal incl btw: E 295,43
Dit adhv van de door Ben opgegeven verrichting... Uitgaande van een werkplaatstarief van E 60,- ex., zoals "opgedragen" door VCNL.

Dashboard eruit voor de airco is een p#kkeklus, als je er 50 gedaan hebt dan lukt 4 uur misschien. Door errvaring.

Ben, waar werk jij bij VCNL?? Leuk dat iemand met verstand van zaken de boel komt ondersteunen!

Walter              

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Ben123

ik doe Volvo trainingen in dienst van Volvo nederland.

Ramon_Monteur

ff inhaken op het airco verdamper verhaal.

Echt een pokke klus wil ik het niet noemen hoor.

Tis eigenlijk best simpel. Zolang je het gereedschap maar hebt

Oud type V70 red ik wel binnen 4 uur.

850 duurt iets langer.

Je moet wel veel slopen ja, maar het zit neit moeilijk ofzo. Je kan overal makkelijk bij.

En dan het verhaal over de uren.

Ja in principe als ze volgens het vaste tijden systeem werken.
En er staat 2 uur voor en ze doen er 3 uur over.
Moet de dealer het meer uurtje betalen ja.

Maar ja dat doet geen 1 dealer.
We verzinnen dan gewoon wat ;D
der zat een boutje vast meneer
of
er is wat afgebroken meneer

hahaha

de groeten van Ramon

BenC70ES

CiteerWe verzinnen dan gewoon wat
der zat een boutje vast meneer
of
er is wat afgebroken meneer