ik heb me altijd al afgevraagd ....

Gestart door Ben, 07-08-2009 17:06:43

Vorige topic - Volgende topic

johnn54

Citaat van: Turbo-Geek op 10-08-2009 11:26:36
Ik heb me altijd al afgevraagd hoe het komt dat er weleens een zondagsrijder voor je rijd en dat die altijd heel toevallig net alle afslagen pakt die jij ook moet hebben en soms verassend dit bij jouw bestemming moet zijn .....
En dat terwijl je in het begin altijd de illusie hebt van "oh, die mafketel ben ik zo vanaf want de kans dat hij die kant op gaat is nihil ..."
Die herken ik.
Vorige maand tijdens mijn vakantie in Leeuwarden geweest.
Hadden wat tijd over...dus 'even' naar Roden (campeer gigant die daar zit)
Wegwerkzaamheden op de A7 dus dat levert een file op waarop wij besluiten van de weg af te gaan en lekker binnendoor naar Roden te rijden (rijdt best leuk over die weggetjes daar).
Komen nagenoeg gelijk achter een mazda met een 'schijndode' achter het stuur (type 'hoed' idd, maar vanwege het warme weer de hoed maar thuisgelaten).
Reed echt consequent 20 Km onder de max toegestane snelheid (en dat was al veelal 60, dus toch al geen 'race' snelheid  :police:)
'ach' denk je dan 'die slaat wel ergens af'................... tot vóór de deur van 'de Vrijbuiter' er achter gehangen...........  ::)
Inhalen op die wegen is zowieso al een rikante bezigheid (vind ik), maar in dit geval ook continue onmogelijk door rotondes en tegenliggers.
Pluspunt....je kunt wel lekker van de omgeving genieten  ;D

Kingfisher

Ik vraag me al een tijdje af waarom ik (vaak) met 120km p/u in een Peu 206 van de linkerbaan wordt gedrukt, geen voorrang krijg, mensen niet naar rechts opzouten en geen afstand houden. terwijl me dit mt de roffel nou nooit gebeurd met dezelfde snelheden.  :eusa_snooty:

Ludo

Citaat van: Kingfisher op 11-08-2009 17:29:12
Ik vraag me al een tijdje af waarom ik (vaak) met 120km p/u in een Peu 206 van de linkerbaan wordt gedrukt,

Omdat je daar niet thuishoort met zo'n slakkegangetje...   ;D

Freakybaby

Maar het is wel waar... kleinere auto's worden sneller weggedrukt. Nu reed ik laatste donderdag in de zoekzoekzie salto van moeders, en sja, plankgas trekt het nog niet bij halfgas van een echte auto. Dus ze zitten altijd op je bumper/rugleuning.

120 op links is idd vragen om weggedrukt te worden.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Thys

Zelfde bij m'n ouders thuis; ze rijden samen een 740 en een 88'er Suzuki Swift. Het verschil is gigantisch. Zo'n tank, al is ie dan 20 jaar oud, dwingt nog steeds respect af

Joris_Scholte

Citaat van: Freakybaby op 12-08-2009 00:13:54
Maar het is wel waar... kleinere auto's worden sneller weggedrukt. Nu reed ik laatste donderdag in de zoekzoekzie salto van moeders, en sja, plankgas trekt het nog niet bij halfgas van een echte auto. Dus ze zitten altijd op je bumper/rugleuning.
120 op links is idd vragen om weggedrukt te worden.
Ik ben er zelf ook schuldig aan.... :eusa_shifty:

Kingfisher

Citaat van: Freakybaby op 12-08-2009 00:13:54120 op links is idd vragen om weggedrukt te worden.

Die had ik kunnen verwachten natuurlijk  ;)
Ben ik ook helemaal met je eens. Bedoelde die snelheid het eigenlijk meer "bij wijze van spreken". Standaard rij ik altijd harder dan 120 (mits het kan natuurlijk). De snelheid is ook niet belangrijk, al rij ik er 150 met die Peu, dan kan nog de gemiddelde achterliggende BMW via de achterruit m'n zender op de radio bekijken :eusa_hand:

En met zo'n franse gemotoriseerde kinderwagen haal je ook geen rare fratsen uit (ff remmen etc.) mits je levensmoe bent. En met de veilige roffel is dat weer zonde................ dilemma's dilemma's............. Ik ga maar eens een 244 bijkopen  :eusa_whistle:

henry classic v70

Citaat van: Kingfisher op 12-08-2009 09:01:29

En met zo'n franse gemotoriseerde kinderwagen haal je ook geen rare fratsen uit (ff remmen etc.) mits je levensmoe bent. En met de veilige roffel is dat weer zonde................ dilemma's dilemma's............. Ik ga maar eens een 244 bijkopen  :eusa_whistle:

trekhaak................ :angel:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

combinedforces

Wat nou die petjes-auto's met 1 wisser verticaal willen zeggen. Is het een middelvinger?

-D©©©L-

Citaat van: combinedforces op 31-10-2009 00:32:55
Wat nou die petjes-auto's met 1 wisser verticaal willen zeggen. Is het een middelvinger?

Kapotte wissermotor toch ?!

R o b

Citaat van: combinedforces op 31-10-2009 00:32:55

Is helemaal hot!

Thys

Waarom het in hotelkamers altijd zo verschrikkelijk warm moet zijn... :-X

Als ik graag een zweethutsessie wil zet ik de kachel zelf wel wat hoger.
Heb in de jaren dat ik geregeld in hotels kampeer nog maar 1 keer meegemaakt dat dit niet het geval was. Moet toch niet nodig zijn?

razorx

Citaat van: thyzerrr op 07-01-2010 00:37:18

Heb in de jaren dat ik geregeld in hotels kampeer nog maar 1 keer meegemaakt dat dit niet het geval was. Moet toch niet nodig zijn?
Hoi Thijs,

jij hebt hard gewerkt (bewogen, gesjouwd) en hebt het dus warmer dan iemand met zitvleesch.

Denk ik.

Wibren

1997 V70R ex-AWD: Trackday driver

Reitse

Citaat van: thyzerrr op 07-01-2010 00:37:18

Kom eens hier in de kantoren, ook al van die zweethokken... doe 'smorgens eerst het raam open om de temperatuur weer beetje op normaal niveau te krijgen....