probleem brandstofdrukregelaar en injectors? (OPGELOST)

Gestart door Peer ke, 11-08-2009 22:52:35

Vorige topic - Volgende topic

Peer ke

de laatste tijd start de volvo soms slecht en loopt ie slecht op zowel gas als benzine. Hij dan brak en erg rijk (benzinelucht). Na een paar km is het over en rijdt als een speer op gas en benzine. Ik heb al geprobeerd:

injectorreiniger
injectorrail los en getest op lekkage (niet dus)
slang brandstofdruk regelaar eraf en getest op lekkage (niet dus)

kan het zijn dat een injector soms open blijft staan en soms niet?

als een brandstofdrukregelaar slecht is is ie dan altijd slecht of kunnen er sporadische problemen mee optreden?

Voor de volledigheid, de brandstofpomp en filter zijn vorigjaar vervangen. Ook krijg ik geen foutcodes op A2 en A6.

Ik ga nu maar een tankje benzine leegrijden om het systeem eens lekker te flushen maar elke andere tip is welkom :eusa_pray:

razorx

Is je ontsteking nog wel okselfris  ;) :
Bougies, bougiekabels, rotor, verdeler en bobinekabel?

Het is maar één van de opties maar een mooi startpunt  ;)

bassie81

bij mij was de (vacuum) slang op de brandstofdrukregelaar verrot, gaf ook een wisselend rijgedrag, inhouden, uitvallen etc. Ook de brandstofretourleiding was aan zijn einde.

Dit alles bij een T-5 uit 1993

Peer ke

Ik heb de ontsteking in 2006 vervangen met origineel volo spul. Net de verdeler en rotor los gehad, zat wel wat aanslag op beetje weggehaald maar eens proberen. Met de vacuum slang bedoel je de witte slang die via het knietje de regelaar verlaat? En de retourleiding waar vind in die?

bassie81

bij mij was het knietje verrot,...

Brandstofretourleiding steekt aan de bovenkant uit de brandstofdrukregelaar en gaat de harde leiding in.

Peer ke

net ff gekeken, zit bij mij een scheur in de bocht, hij lekt trouwens niet zichtbaar. Zal em eens vervangen, hopen dat dit helft. Tot waar heb je de retourleiding vervangen?

bassie81

alleen het kleine stukje benzineslang....

Enne, niet bij de dealer kopen he,.... dat is echt veel te duur voor een stukje benzineslang...

Heb je ook de vacuum bekeken die onderaan de drukregelaar er uit komt?? bij mij was dat de boosdoener, ik trok hem zo in twee stukken  :eusa_wall:

Vervangen is trouwens een rotkarweitje, je kunt er niet bij

Peer ke

Ik heb een stukkie slang gekocht voor euro 2, 56 incl. klemmen ;D. Dat vacuum onder de regelaar is in orde volgens mij kan er overigens prima bij ???

Peer ke

Na het vervangen van de brandstofretourleiding (stukkie benzineslang van euro 2,56) doet ie het weer prima. Ik kan alleen niet begrijpen waarom er teveel benzine in het systeem komt als de retourleiding lekt. ??? Waarschijnlijk heb ik een tijdje als Molotovcoktail rondgereden :eusa_shifty: