antenne

Gestart door mevita, 02-08-2009 22:58:25

Vorige topic - Volgende topic

mevita

Ik heb de diverse topics hierover gelezen maar de foto,s van de demontage van de electrische antenne van een sedan staan daar niet meer bij. Mijn antenne kwam niet helemaal meer eruit heb hem er toen uitgetrokken  en nu kreeg ik hem er weer niet terug in bij het uitschakelen van de radio pakt hij de witte tandriem niet om hem naar binnen te trekken, ik vermoed misschien dat er een stukje is blijven zitten .
Mijn vraag heeft iemd een beschrijving hoe te demonteren van de gehele antenne,

gr mevita

Thijssie!

Gewoon de binnenbekleding weghalen end an zie je het zitten... spreekt voor zich toch?

mevita

Zit hij met 1 schroefje onder vast, en wat moet ik uit elkaar halen om te zien of er nog een stukje witte tandriem achtergebleven is

tackle

die ronde alu buis die erom heen zit. Die zit gewoon vastgeplakt. Ik heb ergens een beschrijving gepost.

Thys

Helemaal onderaan de antenne zit een zwart kunstof 'slakkenhuis'. Als je daar het deksel afhaalt kun je de restanten van de tandriem verwijderen. Het invoeren van een nieuwe riem kun je doen als de unit weer gemonteerd zit. Nieuwe spriet+riem kost iets van 20 euro bij de dealer